250 milj. bērnu visā pasaulē neprot lasīt un rakstīt

foto: telegraf.com.ua
foto: telegraf.com.ua

Vismaz 250 milj. bērnu no 650 milj. vecumā līdz 10 gadiem neprot ne lasīt, ne rakstīt un nezina aritmētikas pamatus. Šādu secinājumu satur ANO Izglītības, zinātnes un kultūras jautājumu organizācijas (UNESCO) ziņojums, kura prezentācija notika trešdien vispasaules organizācijas galvenajā mītnē.

No tā izriet, ka 130 milj. bērnu apmeklē sākumskolu, bet nav saņēmuši pat pamatzināšanas. Pārējie 120 milj. bērnu pavada klasēs nepietiekamu laiku, turklāt 57 milj. no viņiem vispār neapmeklē nodarbības, uzsvērts dokumentā. Ziņojuma sastādītāji atzīmē, ka šāds lasīt un rakstīt nepratēju skaits valstīm izmaksā 129 miljardus dolāru gadā, – ziņo telegraf.com.ua.

Kā žurnālistiem paziņoja UNESCO pārstāvis Vibeke Jensena, vainojams ir kvalificētu skolotāju trūkums, it īpaši nabadzīgās un konfliktu skartajās valstīs. Pēc viņas vārdiem 193 pasaules valstu trešdaļā pienācīgi ir sagatavoti tikai 75% sākumskolas pedagogu. „Kaut gan vairāk bērnu apmeklē skolu, izglītības kvalitāte ir samazinājusies. Patlaban jākoncentrējas tieši uz šo problēmu”, – teica Jensena.

Lai pārvarētu izglītības krīzi, līdz 2015. gadam jāpieņem darbā 5,2 milj. kvalificētu pedagogu, atzīmē UNESCO eksperti. Turklāt organizācija norāda acīmredzamo labumu, kuru tas dos valstu ekonomikai. Pareiza politika izglītības jomā 40 gadu laikā spēj paaugstināt IKP rādītāju uz 1 iedzīvotāju par 23%. 


Написать комментарий