PV rosinās sludināt jaunu vilcienu iepirkumu

foto 5photostory.com
foto 5photostory.com

Izgāžoties līdzšinējām sarunām ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) par grozījumiem aprīlī parakstītajā vilcienu iegādes līgumā, AS ”Pasažieru vilciens” (PV) rosinās sludināt jaunu vilcienu iepirkuma konkursu, trešdien preses konferencē informēja PV vadība.

PV vadība drīzumā informēs savu akcionāru Satiksmes ministriju par līdzšinējo sarunu norisi un rosinās izsludināt jaunu vilcienu iepirkumu. Plānots, ka attiecīgu informatīvo ziņojumu valdībā varētu skatīt nākamnedēļ otrdien, kad arī valdība varētu pieņemt lēmumu, vai dot zaļo gaismu jauna konkursa izsludināšanai.

Jaunais vilcienu iepirkums varētu būt mazāk apjomīgs, jo paredzēts sludināt konkursu vien par vilcienu iegādi. Tēriņi nepārsniegs jau līdz šim plānotos 144 miljonus latu, pasūtot 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienu vagonus.

Savukārt vilcienu apkopi varētu uzticēt pašmāju uzņēmumam "VRC Zasulauks", kura īpašnieki ir  PV - 51% un AS "Rīgas Vagobūves rūpnīca" - 49%. Līgumā ar CAF vilcienu apkopei bija paredzēts tērēt aptuveni 400 miljonus latus.

PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis akcentēja, ka jaunajā vilcienu iepirkumā nolikums tiks izstrādāts tāds, kas ļaus konkursā piedalīties iespējami plašam pretendentu lokam un iepirkt vilcienu vagonus par iespējami zemāko cenu.

PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs preses konferencē atzina, ka veiktajā tirgus izpētē izstādē Berlīnē septembra vidū secināts, ka jaunajā iepirkumā varētu piedalīties vismaz pieci pretendenti. Tie arī spētu piegādāt ritošo sastāvu vēl 2007.-2013.gada ES fondu plānošanas periodā.

Pēc Štokenberga aplēsēm, jaunus vilcienus iespējams saražot 2- 2,5 gadu laikā, līdz ar to Latvija nezaudēs 100 miljonus latu Kohēzijas naudas, kas jāapgūst līdz 2015.gada beigām.

PV valdes loceklis Anrijs Brencāns norādīja, ka PV ritošo sastāvu ir nepieciešams modernizēt pēc iespējas ātrāk, jo tas neatbilst ES direktīvām - nevar nedz izpildīt vides prasības, nedz arī prasības saistībā ar cilvēku ar kustības traucējumiem pārvadāšanai.

Latvijas pasažieru pārvadātājam PV un CAF neizdevās vienoties par vilcienu iegādes līguma grozījumiem, kas ir būtiski Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai. PV valde īsi pēc pusnakts informējusi Satiksmes ministriju par sarunu rezultātiem. Satiksmes ministrija (SM) ”pauž nožēlu, ka pēdējo mēnešu laikā nav izdevies panākt vienošanos starp PV un CAF par jaunu vilcienu iegādi”.

Jau vēstīts, ka 2.aprīlī parakstītais jauno vilcienu iepirkuma līgums nestājās spēkā, jo parakstītais dokuments atšķirās no valdībā akceptētā līgumprojekta. Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus.

Arī Eiropas Komisija (EK) pauda līdzīgu nostāju, ka līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību rīkot jaunu iepirkuma konkursu, un EK varētu pilnībā liegt Latvijai paredzēto 100 miljonu latu līdzfinansējumu šim projektam, jo, EK ieskatā, līguma atšķirība no konkursa nolikuma ir tik būtiska, ka diskriminē citus konkursā zaudējušos un nepiedalījušos uzņēmumus.

Lai Latvija nezaudētu ES līdzfinansējumu projektā, PV piedāvāja CAF grozīt aprīlī parakstīto līgumu. Līdz šim ar konkursā uzvarējušo Spānijas kompāniju CAF noritēja sarunas par grozījumiem piecos strīdīgajos vilciena iepirkuma līguma punktos. Jaunie grozījumi līgumā iestrādāti un nosūtīti CAF pagājušās nedēļas vidū. Par grozījumiem vilcienu iepirkuma līgumā bija jāvienojas līdz otrdienai, 2.oktobrim.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.


Написать комментарий