Yamaha mazauto ar McLaren inženiera tehnoloģijām

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Japāņu kompānija "Yamaha" pašlaik notiekošajā Tokijas autoizstādē prezentējusi konceptuālu divvietīgu automobili "Motiv", kas izgatavots speciāli Eiropas tirgum divās modifikācijās – ar benzīna un elektrisko motoru.

"Yamaha Motiv" kļuvis par pirmo automobili pasaulē, kas izgatavots pēc "iStream" tehnoloģijām, kuras patentējis pazīstamais britu konstruktors Gordons Murejs – viens no "McLaren F1" superauto, kā arī "T.25" un "T.27" elektromobiļu radītājiem.

Divvietīgā automobiļa izstrādei bija nepieciešami 15 mēneši darba. "Yamaha" un Mureja inženiertehniskā kompānija uzsāka pārrunas par iespējamo kopējo sadarbību vēl 2008. gadā. Tomēr drīz pēc tam šīs pārrunas tika pārtrauktas globālās ekonomiskās dižķibeles dēļ. Darbs pie projekta tika atsākts 2011. gadā.

"Yamaha Motiv" ir par aptuveni 50 milimetriem šaurāks un par 60 mm zemāks par tā tiešo konkurentu "smart". Tomēr abiem automobiļiem ir praktiski vienāds kopgarums – 2,7 metri. Šis japāņu automobilis sver par aptuveni 100 kg mazāk nekā "smart".

Versijai ar benzīna motoru ir aizmugurējo riteņu piedziņa un viena litra trīscilindru "Yamaha" dzinējs, kas attīsta 80 zirgspēku jaudu. Motors sajūgts ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Līdz 100 km/h divvietīgais automobilis paātrinās aptuveni 10 sekundēs un maksimāli sasniedz 160 km/h.

Savukārt "Yamaha Motiv" elektriskajai versijai ir elektromotors ar 33 ZS jaudu, kas ļauj spēkratam līdz 100 km/h paātrināties 15 sekundēs un maksimāli sasniegt 105 km/h.

Pagaidām gan tas gan ir tikai koncepts, jo "Yamaha" kompānijas vadība vēl nav pieņēmusi lēmumu par tā ieviešanu sērijveida ražošanā. Ja automobilim dos "zaļo gaismu" (lēmums šajā jautājumā gaidāms vēl līdz gada beigām), tad tā montāžai izveidos jaunu uzņēmumu, kurā automobiļi ražošanu uzsāks 2016. gadā.


Написать комментарий