Endziņš: Akcīzes celšana autogāzei mazinās uzņēmēju konkurētspēju

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

«Nosakot ekonomikas izrāvienu par Nacionālā attīstības plāna virsmērķi jeb vadmotīvu, plāna praktiskajā ieviešanā nevajadzētu sekot soļiem, kas mazina Latvijas uzņēmēju starptautisko konkurētspēju,» uzsver Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš. 

Viņaprāt, grozījumi likumdošanā, kas skar akcīzes nodokļa palielinājumu autogāzei, šobrīd bremzē izrāviena ekonomikā sasniegšanu.

«Šī iniciatīva faktiski traktējama kā nodokļa palielinājums Latvijas ražotājiem, kas starptautiskās konkurētspējas celšanas un ražošanas izmaksu samazināšanas nolūkā savus autoparkus ir pielāgojuši autogāzes lietošanai,» norāda LTRK vadītājs. Viņš piebilst, ka starp LTRK biedriem šādu eksportētāju – ražotāju un pakalpojumu sniedzējus – ir daudz.

LTRK iestājas pret nepārdomātu nodokļu un nodevu palielinājumu, kas var negatīvi ietekmēt ekonomisko aktivitāti valstī. Runājot par grozījumiem, kas skar akcīzes nodokļa palielinājumu autogāzei, nav pieņemama prakse, ka grozījumi, kas tieši skar komersantus, kas veic darbības ar autogāzi, tiek virzīti steigā skaņojot tos tikai ar Tieslietu ministriju un no konsultāciju procesa izslēdzot nozares uzņēmēju pārstāvošās organizācijas, kā arī komersantus, kuri savu autoparku ir aprīkojuši ar gāzes iekārtām.

«Būtiski uzsvērt, ka Latvijā šobrīd spēkā esošā akcīzes nodokļa likme atbilst Eiropas Savienībā (ES) noteiktajam akcīzes nodokļa līmenim un nav korekti nodokļa palielinājumu pamatot ar apgalvojumu, ka plānotais paaugstinājums akcīzes nodokli tuvinās priekšlikumiem ES minimālā nodokļa līmeņa pārskatīšanai un paaugstināšanai nākotnē,» atzīmē LTRK vadītājs. Endziņš uzskata, ka tad, kad ES tiks pieņemts vienots lēmums par nodokļa līmeņa izmaiņām, būs pamats veikt izmaiņas Latvijā spēkā esošajos normatīvos.

LTRK biedri aicina lēmumpieņēmējus arī turpmāk domāt par to, kā veicināt videi draudzīgas degvielas izmantošanu.

Kā ziņots, akcīzes nodokli autogāzei no 2014.gada 1.janvāra varētu celt par aptuveni 25% no pašreizējiem 90 latiem līdz 161 eiro jeb 113,15 latiem par 1 000 kilogramiem.Finanšu ministrija skaidrojusi, ka doma par akcīzes nodokļa paaugstināšanu auto gāzei saistīta gan ar jaunākajām ES ierosmēm attiecībā uz nodokļa pārskatīšanu, gan ar vēlmi pakāpeniski samazināt akcīzes nodokļa sloga atšķirību starp dažādiem degvielas veidiem.

Palielinot akcīzes nodokli autogāzei, maksimālais tās gala cenas pieaugums būs 1,54 santīmi par litru, norāda Finanšu ministrija, atsaucoties uz saviem aprēķiniem.

Pašlaik ES noteiktais minimālais nodokļa līmenis autogāzei ir 1 000 kg par 88 latiem, taču ir paredzēts to palielināt. Šobrīd aptuvenā autogāzes cena Latvijā ir 40 santīmi par litru. Palielinot akcīzes nodokli, tās cena sasniegs ne vairāk kā 41,54 santīmus par litru, uzsver ministrijā.


Написать комментарий