Pamatskolas direktors: Grūti iedomāties, ka digitālie mācību līdzekļi varētu aizstāt tradicionālas burtnīcas

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Jaunā mācību gada sākumā skolotāji un skolu direktori apsver iespējas, kā padarīt savu darbu efektīvāku un mūsdienu tendencēm atbilstošu.

Vietējos plašsaziņas līdzekļos tiek publicēta informācija par to, ka daļa Latvijas pedagogu plāno turpināt izmantot darba burtnīcas, bet ir pedagogi, kuri dod priekšroku digitāliem mācību līdzekļiem. Viņi norāda, ka digitālie gadžeti esot izdevīgāki un ilgtspējīgāki.

Lai noskaidrotu, vai mūsu novada skolās digitālie mācību līdzekļi varētu nomainīt daba burtnīcas, portāls Gorod.lv griezās pie Biķernieku pamatskolas direktora Alekseja Mackeviča.

„Manuprāt, izglītības sistēmā nav jārunā tikai par izdevīgumu, jo mācību iestādes mērķis nav peļņas gūšana. Jārunā par mācību materiālu vai informācijas apguves formas lietderīgumu un izmantošanas efektivitāti”, teica A.Mackevičs.

„Grūti iedomāties, ka digitālie mācību līdzekļi varētu aizstāt tradicionālus, laika gaitā pārbaudītus mācību materiālus, pirmkārt, burtnīcas, jo dažu mācību priekšmetu apguvi, piemēram, svešvalodas, nevar iedomāties bez darba burtnīcām. Esam apsprieduši šo jautājumu mūsu skolā un nolēmām, ka atteikšanās no darba burtnīcām būtu kļūda.

Iespējams, nākotnē cilvēce pilnībā atteiksies no ierastiem mācību materiāliem un nodos informāciju digitāli, bet tuvākajā laikā tas nenotiks. Katram cilvēkam jāprot rakstīt, tādēļ skolās jāizmanto darba burtnīcas”, pastāstīja A.Mackevičs.

Tāpat pamatskolas direktors atzīmēja, ka digitālie mācību materiāli – interaktīvas tāfeles, planšetdatori utt. – drīzāk ir papildlīdzekļi, kuri var paaugstināt pasniegšanas efektivitāti un kvalitāti,


Написать комментарий