OCTA vērtība gada laikā pieaugusi vidēji par 11%

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Gada laikā obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) vērtība atkarībā no automašīnas svara palielinājusies par 2-22%, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" dati.

Cenu kritums fiksēts tikai gada polisēm, savukārt trīs un sešu mēnešu polišu cenas augušas visām automašīnu svara grupām, informē "gudriem.lv" 

Pēc portāla "Gudriem.lv" pētījuma datiem, kas balstīts uz 22 000 pieteikumu OCTA polises iegādei, ievērojamākais cenu kāpums gada laikā fiksēts polisēm, kas domātas automašīnām, kuru svars pārsniedz divas tonnas. Trīs mēnešu polišu cenas šajā kategorijā pieaugušas no 16,1 līdz 18,8 latiem. Sešu mēnešu polises cena šajā kategorijā pieaugusi vidēji par 10,3% - no 32,1 līdz 35,4 latiem, bet gada polises - par 2,4% jeb no 61,3 līdz 62,8 latiem.

Otrs ievērojamākais cenu pieaugums tika novērots 1,8 tonnu svara kategorijas auto apdrošināšanas polisēm. Šajā kategorijā OCTA polise trīs mēnešiem sadārdzinājusies par 12,3% - no 15,4 līdz 17,3 latiem, sešu mēnešu polise sadārdzinājusies par 6,9% - no 30,6 latiem līdz 32,7 latiem. Gada polišu cenas gandrīz nav mainījušās vai kļuvušas pat nedaudz lētākas. Gada polise automašīnām 1,5 tonnu svara kategorijā kļuvusi lētāka par 1,9%, bet automašīnām svara kategorijā 1,8 tonnas - par 1,2%.

Komentējot pētījuma rezultātus, apdrošināšanas uzņēmumu pārstāvji atzīst, ka OCTA cenas patlaban nebūt nesedz visus izdevumus un nozare jau ilgstoši izjūt zaudējumus šajā apdrošināšanas segmentā. Šī iemesla dēļ nebūtu pamata prognozēt cenu samazināšanos OCTA apdrošināšanas polisēm.

"Apdrošināšanas prēmiju izmaksu kopējais apjoms šī gada pirmajā pusē, visdrīzāk, pieaugs procentuāli atbilstoši vai nedaudz augstāk par valsts ekonomiskā stāvokļa pieaugumu," paziņojumā medijiem norāda "If P&C Insurance AS" priekšsēdētājs Andris Morozovs. Viņaprāt, neskatoties uz šo pieaugumu, zaudējumi OCTA apdrošināšanas segmentā šajā gadā saglabāsies.

Morozovs norāda, ka pērn apdrošināšanas tirgū parādījās divi jauni spēlētāji. Tas savukārt nozīmē konkurences pieaugumu, jo jaunie tirgus dalībnieki vienmēr cenšas iekarot savu daļu tirgus, piedāvājot klientiem izdevīgas cenas. Tiem uzņēmumiem, kas jau ilgstoši darbojas apdrošināšanas tirgū, nākas piesaistīt klientus ar labākiem piedāvājumiem un paplašinātām OCTA apdrošināšanas izdevumu segšanas piedāvājumu paketēm.


Написать комментарий