Nākamgad ieviesīs jaunus Ceļu satiksmes noteikumus

foto: dev.laacz.lv
foto: dev.laacz.lv

No nākamā gada Latvijā plānots ieviest jaunus Ceļu satiksmes noteikumus, kas lielā mērā dublēs jau esošo regulējumu. Jaunajos noteikumos, paredzēts, ka tumsā gājējiem obligāti būs jālieto atstarojošas vestes, riteņbraucēji un elektromobiļi varēs izmantot sabiedriskā transporta joslas un Latvijā tiks ieviestas jaunas ceļazīmes un nomainīti apdzīvoto vietu apzīmējumi.

Ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvotās vietās, kur ceļš nav pietiekami apgaismots, gājējiem, kuri pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, būs jābūt tērptiem vestē ar gaismu atstarojoša materiāla elementiem. Savukārt velosipēdam būs jābūt aprīkotam ar atstarotājiem un vadītājam būs jābūt tērptam apģērbā ar labi redzamiem atstarotājiem.

Bērni no 10 gadu vecuma varēs iegūt velosipēda vadītāja apliecību un piedalīties ceļu satiksmē, bet līdz 12 gadu vecumam būs jālieto aizsargķivere.

Jaunajos noteikumos tiks paredzēts pienākums velosipēdu vadītājiem pārvietoties ar drošu ātrumu, īpaši tuvojoties slikti pārredzamiem krustojumiem, izbrauktuvēm no blakusteritorijām un citām bīstamām vietām.

Šķērsojot brauktuvi pa ietves turpinājumu vai regulējamu gājēju pāreju, velosipēda vadītājam būs noteikts pienākums braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Ņemot vērā jau esošo pieredzi un to, ka šī norma nav ceļu satiksmē radījusi problemātiskas situācijas, nolemts atļaut velosipēdistiem šķērsot brauktuves arī pa neregulējamām gājēju pārejām.

Arī šajā gadījumā vadītājam būs jāaptur velosipēds pirms brauktuves šķērsošanas un tā jāšķērso, pārvietojoties gājēju ātrumā. Attiecīgi tiks mainītas arī saistītās normas, transportlīdzekļu vadītājiem paredzot pienākumu šajās situācijās dot ceļu velosipēdu vadītājiem.

Pašlaik velosipēdistiem paredzēti divi veidi, kā veikt kreisos pagriezienus - brauktuvju krustošanās vietu var šķērsot pa brauktuvju labo malu, bet, ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, nogriezties var no šīs joslas labās malas.

Izvērtējot ārvalstīs esošos risinājumus, paredzēts atļaut kreiso pagriezienu izdarīt arī no kreisā malējā stāvokļa.

Noteikumos tiks ierakstīts, ka velosipēdistam kreisā pagrieziena veikšanas veids jāizvēlas, izvērtējot ceļa veidu un satiksmes intensitāti. Ārpus apdzīvotām vietām kreisos pagriezienus tāpat kā tagad varēs veikt no brauktuves labās malas. Līdzīga kārtība tiks attiecināta arī uz mopēdiem.

Lai radītu iespējas daļu brauktuves atvēlēt velosipēdistiem, iekārtojot tiem atsevišķu braukšanas joslu, noteikumos tiks ieviests termins "velojosla", kā arī noteikta tās izmantošanas kārtība. Velojoslām būs jābūt atdalītām no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa apzīmējumu.

Pārējo transportlīdzekļu vadītājiem to būs atļauts šķērsot tikai vietās, kur ir pārtrauktais ceļa apzīmējums, līdzīgi kā sabiedrisko pasažieru transportlīdzekļu joslu. Pārējo transportlīdzekļu vadītājiem arī apstāties un stāvēt šajā joslā būs aizliegts.

Elektromobiļu vadītājiem būs atļauts braukt pa sabiedrisko transportlīdzekļu joslām. Pa šīm ielu joslām varēs braukt arī velosipēdu vadītāju, tādējādi tikšot vairota velosipēdistu drošība. Jaunie noteikumi paredz, ka būs aizliegta transportlīdzekļu stāvēšana un apstāšanās krustojumos, kā arī uz gājēju un velosipēdu ceļiem.

Jaunajos noteikumos tiks precizēts sertificēto bērnu sēdeklīšu izmantošanas regulējums un noteikts aizliegums automobilī, kas nav aprīkots ar drošības jostām, pārvadāt bērnus līdz trīs gadu vecumam.

Bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 centimetrus, ar mopēdiem, kvadricikliem vai motocikliem drīkstēs pārvadāt tikai tad, ja bērns būs spējīgs noturēt līdzsvaru, aizsniegt kāju atbalstus vai arī viņam būs nodrošināts vecumam un svaram atbilstošs sēdeklītis. Šobrīd noteikumi aizliedz pārvadāt ar motociklu bērnus, kas jaunāki par 14 gadiem.

Noteikumos būs definēts aizliegums izmainīt, aizsegt, pārklāt ar aizsargmateriāliem vai citādi apslēpt transporta līdzekļa numura zīmi. Šāds aizliegums tiks definēts, lai novērstu iespējas izvairīties no atbildības par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem.


Написать комментарий