Psiholoģe: Bezatzīmju vērtēšanas sistēma ir labāk saprotama bērniem, nevis vecākiem 1

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Kā zināms, sākumskolas skolotāji izmanto tā saucamo bezatzīmju vērtēšanas sistēmu, kad vecākiem ierasto atzīmju vietā bērni saņem saulītes, trīsstūrīšus, zaķīšus utt.

Šajā sakarā portāls Gorod.lv griezās pie psiholoģes Jeļenas Podmišaninas ar jautājumu, vai bezatzīmju vērtēšanas sistēmas ietekmē bērni neizaug par beziniciatīviem jauniešiem.

„Nē, bezatzīmju vērtēšanas sistēma nenoved pie šāda rezultāta. Kad bērns ir mazs, viņam piemīt liela izziņas interese, tādēļ viņš uztver saulīti kā sava veida atzīmi, kas varbūt nav tik pierasta vecākiem, bet bērns to izprot, turklāt skolotājs paskaidro, kas skolēnam ir izdevies un ko vajadzētu uzlabot”, pastāstīja Jeļena Podmišanina.

„Jāpievērš uzmanība vārdam „sistēma”, ja skolā pastāv sistēma, tā darbosies un būs rezultāti”, atzīmēja psiholoģe.

Runājot par sākumskolas skolēniem, kuri paziņo, ka atzīmes viņus neinteresē, psiholoģe uzsvēra, ka vecākiem vajadzētu aizdomāties, vai bērns šādi nevēlas pievērst vecāku vai skolotāju uzmanību.

„Iespējams, bērns liek mānīt, ka viņam ir radušās grūtības kādā jomā, tādēļ vecākiem jāaizdomājas un jācenšas saprast, kādas bērna vajadzības nav apmierinātas. Parasti bērni ir dzīvespriecīgi un zinātkāri, cita lieta, ja viņi ierodas uz skolu noguruši no vecāku ambīcijām vai no tā, ka viņiem nebija dota iespēja „izspēlēties””, atzīmēja J.Podmišanina.


Написать комментарий

Vai tā ir tagad kļuvusi par modes lietu cept sīkus rakstiņus un uzlikt tiem virsrakstu, kas liecinātu, ka te nu tūlīt būs informācija ko lasīt, bet kad atver raksteli, tad tur ir daži vispārīgi teikumi un viss. Šis raksts piemēram ir'vispārīga bla-bla par neko ...