2012.gadā Daugavpils skolu un bērnudārzu darbībai bija ieguldīts ap 15 miljoniem latu

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Daugavpils pilsētas domes deputāti apstiprināja Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes darba atskaiti par 2012.gadu. Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes vadītāja Marina Isupova paziņoja, ka kopējie ienākumi 2012.gadā bija 15,7 miljoni lati, 93,7% no tiem bija  transferti.

Finansējums no valsts budžeta sastādīja 6,887 miljonus latus, pašvaldības finansējums – 7,819 miljonu lati. Ap 80% izdevumu sastādīja apbalvošanas izmaksas.

Mācību iestāžu skaits Daugavpilī 2012.gadā nemainījās – Daugavpilī joprojām darbojas 13 vidusskolas un 5 pamatskolas, tās apmeklē 8 801 skolēns. Pagājušajā gadā pieauga pirmklasnieku skaits, skolās sāk strādāt jaunie pedagogi, dažas skolas uzsāk jaunu mācību programmu realizāciju. Eksāmenu un olimpiāžu rezultāti liecina par pedagogu augstu profesionalitāti un skolēnu stabilajām zināšanām. Pagājušajā gadā, pateicoties pašvaldības finansējumam, skolēni var bezmaksas braukt ar viena veida  sabiedrisko transportu un saņemt ēdināšanas atlaides.

2012.gadā savu darbu turpināja 29 bērnu dārzi, tos apmeklē ap 4 500 bērnu. Atskaitē ir minēts, ka Daugavpils ir viena no pilsētām, kur visiem bērniem, sasniedzot noteiktu vecumu ir nodrošināta vieta bērnu dārzā, dažos bērnu dārzos vēl joprojām ir tukšas vietas. Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldē ir reģistrēti 111 bērni, kuri šogad uzsāks savas gaitas bērnu dārzā. No pagājušā gada septembra ir ieviestas papildus slodzes, lai bērniem nodrošināt lielāku apmācības stundu skaitu latviešu valodā. Pēc vecāku lūguma bērnu dārzos ir ieviestas papildnodarbības – interešu pulciņi.

Mācību iestādes aktīvi realizē dažādus projektus, kuri palīdz celt skolotāju kvalifikāciju, uzlabot materiāli – tehnisko bāzi. Ir aktivizēts darbs karjeras izvēles sfērā.

Nākotnē Vispārējas un profesionālās pārvaldes darbu negatīvi var ietekmēt sekojošie faktori: novecojusī infrastruktūra un materiāli – tehniskā bāze, bērnu skaita palielināšanās, kuriem ir runas defekti, neproporcionāls bērnu skaits mācību iestādēs, profesionālo skolu konkurence, jauno noteikumu spēkā stāšanās, kuri paredz nodrošināt skolēniem papildus mācību līdzekļus, ugunsdrošības sistēmas pilnveidošana.

Ir jāatzīmē arī tas, ka pagājušajā gadā Vispārējas un profesionālās izglītības pārvalde uzsāka darbu izglītības attīstības koncepcijas izstrādāšanā, tas ļāva apkopot esošās problēmas un meklēt to risināšanas variantus.


Написать комментарий