ES tiek ieviesti vienoti nosacījumi patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas struktūrām

foto: hc.lv
foto: hc.lv

Eiropas Savienības (ES) Ministru padome šā gada 23.aprīlī apstiprinājusi Direktīvu par patērētāju alternatīvo strīdu risināšanu un Regulu par patērētāju alternatīvo strīdu risināšanu tiešsaistē, ziņo Ekonomikas ministrijas portāls.

Abi tiesību akti izstrādāti ar mērķi nodrošināt, ka visās ES dalībvalstīs pastāv kvalitatīvas patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas struktūras, kurās patērētāji bez vēršanās tiesā var atrisināt jebkuru līgumisku strīdu ar uzņēmumu par preces vai pakalpojuma iegādi.
Tiesību aktos noteiktas vienotas prasības patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas struktūrām, kā arī paredz iespēju patērētājiem strīdus risināt tiešsaistē, kas īpaši svarīgi ir gadījumos, kad patērētājs ir noslēdzis pārrobežu darījumu, piemēram, iegādājies preci citā ES dalībvalstī.

ES dalībvalstīm tiesību aktu prasības būs jāpārņem divu gadu laikā.

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru jau šobrīd strādā pie jaunas patērētāju strīdu izskatīšanas kārtības izstrādes, kas būtu ātrāka, ērtāka, lētāka un draudzīgāka gan patērētājiem, gan uzņēmējiem, un kas atbilstu arī abos iepriekšminētajos tiesību aktos noteiktajām vienotājām prasībām.


Написать комментарий