Sākas diskusiju cikls par pedagogu darba kvalitātes paaugstināšanas iespējām

foto kasjauns.lv
foto kasjauns.lv

Trešdien, 16.maijā, Dobeles 1.vidusskolā notiks diskusija "Pedagogu konkurētspējas attīstības scenāriji", kas ir daļa no debašu cikla, kurā kopumā vairāk nekā 1000 pedagogu un izglītības jomas pārstāvju visā Latvijā diskutēs par izglītības kvalitātes paaugstināšanas iespējām, portālu "Delfi" informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Kopumā Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektā "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" notiks septiņas diskusijas: Rīgā, Dobelē, Liepājā, Ludzā, Alūksnē un Tukumā. Šonedēļ diskusijas notiks vēl divās Latvijas pilsētās – ceturtdien Liepājā, bet piektdien - Ludzā. Diskusiju cikls noslēgsies Rīgā 1.jūnijā.

IZM norāda, ka laikā, kad izglītības jomā notiek dažādas pārmaiņas, ministrijai ir būtiski uzklausīt pedagogu, pašvaldības izglītības speciālistu, uzņēmēju un citu izglītības procesā iesaistīto un ieinteresēto viedokli, lai pārmaiņas īstenotu efektīvi, tās sniegtu pēc iespējas ātru uzlabojumu un sasniegtu sabiedrībai un valsts attīstībai vēlamo rezultātu.

Diskusijās Dobelē un Ludzā piedalīsies izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis, kurš rosinās pedagogus šīs diskusijas izmantot savā pieredzē balstītu priekšlikumu sagatavošanā jomās, kurās plānotas reformas, kā arī uzklausīs pedagogu redzējumu par izglītības jomā neatliekami svarīgu jautājumu risināšanu.

ESF projekta "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" vadītāja Evija Papule informēs par līdz šim sasniegtajiem projekta rezultātiem un īstenošanas norisi, kā arī jautājumiem, kas risināmi pēc projekta noslēguma.

Ņemot vērā, ka ESF projekts "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" noslēgsies šā gada oktobrī, IZM ir svarīgi uzklausīt pedagogu viedokļus, kā vislabāk nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēju, tādējādi sekmējot pozitīvas pārmaiņas izglītībā arī pēc projekta īstenošanas, akcentē IZM.

Diskusijās tās dalībnieki darba grupās paudīs savu viedokli par četriem tematiem: skolas un sabiedrības partnerība konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai; pedagogu konkurētspēja un darba kvalitāte, diskutējot par iespējām pedagogu atalgojuma sistēmu saistīt ar pedagogu darba kvalitātes rādītājiem; pedagogam nepieciešamās 21.gadsimta prasmes un tālākizglītības sistēma to nodrošināšanai, tostarp projekta rezultātu kontekstā; Latvijā dzīvotspējīgs skolu autonomijas modelis – cik liela autonomija skolām nepieciešama un kā to īstenot, kādai jābūt skolas vadībai un kā vērtēt skolas darba kvalitāti.

Diskusijās izteiktie viedokļi tiks apkopoti un izvērtētas iespējas tos ieviest gan saistībā ar konkrētiem kādas jomas aspektiem, gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā, piemēram, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā.

Plānots, ka ap 1000 diskusiju dalībnieku visā Latvijā piedalīsies aptaujā, kas sniegs ieskatu pedagogu viedokļos par dažādiem izglītības sistēmas aspektiem. Diskusijās pausto viedokļu apkopojums, aptaujas rezultāti, kā arī cita ar diskusijām saistītā informācija būs pieejama projekta mājaslapā www.pedagogiem.gov.lv.

IZM ESF projektu "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" uzsāka 2009./2010.m.g. sākumā, un projektā iesaistījušies un atbalstu saņēmuši vairāk kā 39 000 pedagogu.


Написать комментарий