Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda 1

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Ar katru gadu arvien vairāk cilvēku vēršas pēc konsultācijām Pacientu ombudā, jo cilvēki kļūst aktīvāki un vairāk zina par iespējām un tiesībām, turklāt arī mediķi arvien vairāk konsultējas ar šo institūciju, šodien žurnālistiem pastāstīja Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele.

Pacientu ombuds pērn sniedzis 650 konsultāciju. Lielākā daļa no tām bija saistītas ar medicīniskās kvalitātes jautājumiem, attieksmi un saskarsmi ar pacientiem, kā arī informācijas sniegšanas jautājumiem. 63% šo gadījumu cilvēki iesnieguši sūdzības.

Pērn Pacientu ombuds samērā bieži konsultēja pacientus par viņu tiesībām, pakalpojumu pieejamības jautājumiem, ģimenes ārstiem, par sniegtajiem pakalpojumiem un to cenām, kompensējamiem medikamentiem, kā arī problēmām, kas saistītas ar medicīnisko dokumentāciju, veselības apdrošināšanu vai invaliditāti.

Šulce-Rēvele uzsvēra, ka pērn saņemtas arī 287 pozitīvās pacientu atsauksmes, no kurām lielākā daļa - 57% - bija par Vidzemes slimnīcu, 16% - par Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīcu, bet 10% - par Bērnu klīniskās universitātes slimnīcu.

Tāpat 2010. un 2011.gadā tika veikta 2500 stacionāro pacientu aptauja lielākajās slimnīcās. Aptaujā noskaidrots, ka tika 17% pacientu negatīvi vērtē slimnīcās sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā labu to vērtē 51,1% aptaujāto, bet vēl 30% - kā viduvēju. Sliktāk nekā citi kritēriji aptaujā novērtēta medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informēšana par sagaidāmajiem izdevumiem, kā arī pakalpojumu cenas.

Vērtējot ārstējošā ārsta attieksmi, pacienti norādīja, ka mediķi ir uzmanīgi un ieklausās slimniekos, bet ne vienmēr izskaidro iespējamos blakusefektus, ne vienmēr sniedz pietiekamu informāciju par saslimšanu, kā arī ārstēšanas gaita dažreiz netiek izskaidrota pacientam saprotamā formā.

Šogad plānots veikt to pacientu aptauju, kuri saņem ambulatorus pakalpojumus. Tāpat Pacientu ombuds šogad plāno turpināt sadarbību ar dažādām ārstniecības iestādēm, sniegt nepieciešamas konsultācijas, īstenot mediķu un pacientu informēšanas aktivitātes. Plānots arī izveidot Pacientu balvu, ievācot pozitīvās atsauksmes visā Latvijā, lai stāstītu par labas prakses piemēriem, motivētu mediķus un iedrošinātu pacientus.

Vienlaikus Pacientu ombuda vadītāja norādīja, ka veselības aprūpē būtu nepieciešami daži uzlabojumi, piemēram, jāattīsta vienota kvalitātes kritēriju ieviešana, jāuzlabo kompensējamo medikamentu sistēma, iekļaujot sarakstā ne tikai lētākās zāles, bet nodrošinot arī jaunus un efektīvus medikamentus. Ļoti būtiski ir arī tas, lai sāktu darboties Ārstniecības riska fonds, tāpat jāveicina, lai mediķi brīvprātīgi ziņotu par kļūdām.

Savukārt veselības ministre Ingrīda Circene (V) norādīja, ka cilvēku, kuri izvēlējušies kļūt par mediķiem, misija ir palīdzēt, viņiem arī jāspēj iejusties cita cilvēka ādā. Ministre pateicās Pacientu ombudam par aktīvu un sekmīgu sadarbību, kā arī uzsvēra, ka šī sadarbība turpināsies arī nākotnē.

Pacientu ombuda galvenais darbības mērķis ir veicināt kvalitatīvu veselības aprūpi, kurā primāras ir pacientu vajadzības pēc efektīvas, savlaicīgas palīdzības, atklātas un objektīvas informācijas, veselību veicinošām aktivitātēm un kurā pacients un ārstniecības personas ir sadarbības partneri.


Написать комментарий

Paldies par informāciju, tagad zināšu !