"Pašreiz Ukrainas nemieri mūsu darbu jūtami neietekmē. Indikācijas rāda, ka LDz varētu būt pat neliels kravu pieaugums saistībā ar to, ka Krievija pārtraukusi tranzītkravu sūtīšanu caur Ukrainu un mūsu ekspeditori jau strādā, lai piesaistītu tās kravas, kurām bija jāiet uz Melnās jūras ostām," stāstījis Magonis.

Magonis arī atgādina, ka šobrīd, lai gan tiek domāts par kravu piesaisti no dažādām valstīm, neviens nespēj piedāvāt tik lielu kravu piedāvājumu kā Krievija. Nākotnē alternatīva varētu būt Ķīna.

 

"Meklējot alternatīvas, jāraugās uz Ķīnu, jo Ķīnas tirgus ir milzīgs, bet jautājums ir, kā Ķīnas kravas reāli piesaistīt. Tas, ko Latvija varētu piedāvāt Ķīnai, ir loģistikas centrs, jo mēs esam tranzīta ceļu krustpunktā. Latvija varētu būt labs distribūcijas centrs arī tāpēc, ka mums īpaša režīma ekonomiskās zonas ir gan trijās ostās, gan arī Rēzeknē, turklāt Latvijai ir arī opcija pa jūras ceļu kravas nogādāt ne tikai uz Eiropu, bet arī citiem pasaules reģioniem. Manuprāt, tieši tādam – būt par loģistikas un distribūcijas centru – arī jābūt Latvijas piedāvājumam Ķīnai. Pie šī jautājuma vēl jāstrādā, bet potenciāls ir," parliecināts ir Magonis.

Tāpat Magonis paudis uzskatu, ka valdībai jāpieņem lēmums par valsts piedalīšanos dzelzceļa infrastruktūras līdzfinansēšanā, kā tiekot darīts daudzās Eiropas valstīs, pretējā gadījumā LDz varētu rasties grūtības saglabāt konkurētspēju, salīdzinot ar citiem dzelzceļiem.