Ford vēlas radīt Android analogu automašīnām

foto: lat.mixnews.lv
foto: lat.mixnews.lv

Autoražotājs Ford izcēlies ar iepriekš autobūves vēsturē nepieredzētu soli, atverot tā operētājsistēmas Sync AppLink kodus un darot tos pieejamus jebkuram autoražotājam, ziņo "wired.com".

Ar šo "kodu atvēršanu" iecerēts ļaut autoražotājiem ātri un vienkārši attīstīt pašies savas auto informācijas un izklaids sistēmas, piesaistot jaunus attīstītājus automašīnu programmatūras sektoram, kas varētu veicināt jaunu aplikāciju un lietojumprogrammu rašanos.

Tiesa, Ford motivācija nav pilnīgi altruistiska. Tas vēlas dominēt augošajā informācijas un izklaides sektorā, palielinot AppLink un Sync sistēmu izplatītbu līdzīgi, kā Google savulaik izmantoja Android veiksmi viedtālruņu sektorā.

"Mēs vēlamies radīt apjomīgāko arhitektūru auto industrijā", skaidroja Dags Vandagens, Ford savienoto pakalpojumu direktors. "Vieglums, ar kādu [attīstītāji] var strādāt, ir svarīgs, un mēs ticam, ka esam vadībā gan rīku, gan to izmantošanas jomā."

Auto aplikāciju attīstītāji patlaban atrodas līdzīgā situācijā, kādā pirms dažiem gadiem bija viedtālruņu aplikāciju veidotāji. Ne tik sen Apple iOS bija nozares galvenā prioritāte, tad pieteicās Android un visas citas sistēmas kļuva sekundāras. Vienkārši Android jau bija pārāk populārs, lai šķiestu laiku ar mazāk populārām operētājsistēmām.

Tagad automašīnu aplikāciju jomā notiek līdzīga attīstība. Katrs autoražotājs šobrīd izmanto citu platformu, līdz ar to attīstītājiem nākas izstrādāt lielu daudzumu dažādu lietojumprogrammu. Tas ir grūt, bet paveicams uzdevums lielākajiem spēlētājiem, kā Pandora, taču teju nerealizējami mazajiem attīstītājiem. Un šeit ir niša, ko cer aizņemt AppLink. Tieši ar šo soli Ford cer paplašināt savu lomu industrijā un piesaistīt vairāk attīstītāju.

"Tas ir nopietns gājiens no Ford puses, un tas var veicināt ātrāku automašīnu aplikāciju uzņemšanu visas nozares mērogā", uzskata Tilo Kozlovskis, "Gartner" auto nozares apskatnieks. Viņš turpina: "Bet tas ir arī jauns izaicinājums autoražotājiem, kuriem būtu jāpiesaista aplikāciju attīstītāji. Neviens no izstrādātājiem nevar atļauties speciālu darbu ar katru atsevišķo auto ražotāju."

Problēma ir apstāklī, ka daudzi ražotāji jau ir ieguldījuši lielus līdzekļus un laiku paši savu platformu izstrādē. Skaidrs, ka viņi vēlēsies uzturēt un kontrolēt paši savas ekosistēmas, tāpat kā Google, Apple un Microsoft. Kāds General Motors augsta līmeņa vadītājs, kurš vēlējies palikt anonīms, jau paguvis apšaubīt AppLink plašas izmantošanas iespējas, un tieši dēļ gaidāmās kontroles zaudēšanas.
"Vai mēs saņemsim aktuālos atjauninājumus, vai arī mums būs jagaida, līdz Ford būs ar mieru tos izplatīt?" viņš skaidroja.

Šis ir viens no daudzajiem jautājumiem, kuri uztrauc konkurējošos ražotājus. Tāpat viņi norūpējušies par to, cik viegli būs integrēt AppLink jau esošajās programmu arhitektūrās. Ja programmai ir piekļuve būtiskiem pakalpojumiem, kā piemēram auto diagnostika, tad izmantošana var tikt kavēta. Protams, neviens ražotājs nevēlas, lai konkurents varētu uzzināt visas tehniskās detaļas. Protams, arī zīmola jautājums spēlēs nopietnu lomu šajā lietā - bez paša Ford neviens cits nevēlēsies savā produktā redzēt Ford logotipu.
AppLink jau reģistrēti vairāk par 4000 piekļuves pieteikumi, un to skaits turpina augt. Jau tagad ir skaidrs, ka šis būs izšķirošs solis ne tikai pašam Ford, bet visai autobūves industrijai.


Темы: , , , ,
Написать комментарий