Vairums Latvijas iedzīvotāju nezina, cik tērē bankas pakalpojumiem

foto: PantherMedia
foto: PantherMedia

Bankas klientiem šķiet ļoti nozīmīgs līdzsvars starp bankas sniegto pakalpojumu kvalitāti un to izmaksām, tomēr aptuveni 70% nezina, cik precīzi tērē par saņemtajiem banku pakalpojumiem, liecina jūlijā veiktās aptaujas dati.

Kā informēja "Nordea" bankas sabiedrisko attiecību speciāliste Signe Lonerte, lai gan 68% aptaujāto banku klientu vecumā no 18 līdz 74 gadiem norāda, ka svarīgākais kritērijs bankas izvēlē ir pakalpojumu kvalitātei atbilstošas izmaksas, tikai 30% aptaujāto zina, cik mēnesī tērē par sniegto pakalpojumu izmantošanu.

Gandrīz puse jeb 48% aptaujāto respondentu norādījuši, ka par izmaksām zina pavisam nedaudz. Savukārt 22% aptaujāto respondentu atzīst, ka vispār nezina, cik mēnesī tērē par banku sniegtajiem pakalpojumiem.

Kā norāda bankas pārstāve, galvenie iemesli šādai tendencei ir patērētāju pasivitāte un neinteresēšanās par banku pakalpojumu izmaksām. To atzinuši gandrīz 40% respondentu, kamēr 18% aptaujāto uzskata, ka izmaksas par banku pakalpojumiem būtiski neatšķiras.

Tāpat aptauja liecina - zināšanas par atsevišķu bankas pamatpakalpojumu lietošanas izmaksām sasaucas ar pakalpojumu izmantošanas pieredzi, proti, jo vairāk pakalpojums tiek lietots, jo augstāk respondenti vērtē savas zināšanas par attiecīgajām izmaksām.

Tomēr gandrīz visu aplūkoto pakalpojumu gadījumā lietotāju skaits pārsniedz informēto personu īpatsvaru. Piemēram, ar bankas karti vismaz reizi mēnesī norēķinās 92% aptaujāto klientu, bet tikai 62% aptaujāto šī pakalpojuma izmaksas zina precīzi.

Savukārt automātisko rēķinu apmaksu vismaz reizi mēnesī lieto 24% aptaujāto, bet precīzi informēti par pakalpojuma izmaksām ir tikai 10% respondentu, savukārt vēl 10% aptaujāto izmaksas zina aptuveni. "Snapshots" aptauju jūlija sākumā veica pētījumu aģentūra "Omnicom Media Group".


Написать комментарий