Martā cenas saglabājušās nemainīgas 97% preču un pakalpojumu

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

Marta pirmajā nedēļā, salīdzinot ar februāra nogali, 97,3% preču un pakalpojumu pamata cena Latvijā saglabājusies nemainīga. Cenu pieaugums ir novērojams vien 0,8% gadījumu, savukārt 1,9% gadījumu cena ir samazinājusies.

Cena nav mainījusies rīsiem, griķiem, auzu pārslām, makaroniem, kā arī dažādu veidu maizēm – sēklu, kviešu, rudzu un tostermaizei. Arī svaigas gaļas produktu grupā cenas, lielākoties, saglabājušās bez izmaiņām – cena lielākoties nav mainījusies svaigai liellopa gaļai, svaigai cūkgaļai, kā arī broileru stilbiņiem, portālu BNN informē Ekonomikas ministrija.

Desu un žāvējumu produktu grupā cenas, lielākoties, nav mainījušas – cenas palikušas nemainīgas dažāda veida desām, kā arī cīsiņiem un pelmeņiem. Divos gadījumos lētāka par 21 eiro centu (4,63%) kļuvusi pusžāvēta desa. Četros gadījumos lētāka par 43 eiro centiem (17,27%) kļuvusi salami desa.

Tāpat arī zivju un zivju izstrādājumu produktu grupā cenas nav mainījušās – nemainīgas tās palikušas svaigam lasim, makrelei, siļķu rolmopšiem un krabju nūjiņām.

Marta pirmajā nedēļā atsevišķos gadījumos novērotas cenu svārstības piena produktu grupā. Kefīra cena trīs gadījumos samazinājusies 7 eiro centu apmērā (6,54%). Arī biezpiena cena trīs gadījumos samazinājusies par 4 eiro centiem(4,55%).

Cena saglabājusies nemainīga sviestam, margarīnam un saulespuķu eļļai.

Divos gadījumos lētākas par 45 eiro centiem (19,15%) kļuvušas olas.

Tā kā cenu monitorings veikts ar nedēļas intervālu, marta pirmā cenu monitoringa rezultātos augļu grupā lielākoties neparādās sezonalitātes ietekmē veidojušās cenu svārstības. Izņēmums ir apelsīnu cena, kas četros gadījumos samazinājusies 20-40 eiro centu apmērā (14,39% – 28,78%).

Marta pirmajā nedēļā sezonalitātes atsevišķos gadījumos svārstījušās dārzeņu cenas. Tā piemēram, divos gadījumos par 14 eiro centiem (5,71%) pieaugusi sarkano piparu cena.

Kartupeļu čipsu cena piecos gadījumos samazinājusies par 3 eiro centiem (3,85%).

Nemainīga cena, lielākoties, saglabājusies tādiem ikdienā bieži lietojamiem produktiem kā cukurs, sāls, garšvielas, tēja, kafija, ūdens un sula.

Alkoholisko dzērienu grupā cenas nav mainījušās sidram, vīnam, šampanietim un degvīnam. Brendija cena trīs gadījumos pieaugusi 7 eiro centu apmērā (0,82%). Viskija cena savukārt četros gadījumos pieaugusi par 39 eiro centiem ( 1,52%).

Tāpat cenas nav mainījušās saimniecības precēm (veļas pulveris, cauruļu tīrāmais līdzeklis, trauku mazgājamais līdzeklis). Cenas lielākoties nav mainījušās arī personīgās aprūpes precēm (zobu pasta, ziepes, dušas želeja, šampūns). Cenas nemainīgas saglabājušās tabakas izstrādājumiem, presei un medikamentiem.

Marta pirmajā nedēļā degvielas cenas, lielākoties, saglabājušās nemainīgas, atsevišķos gadījumos novērotas cenu svārstības 1 % ietvaros.

Marta pirmajā cenas pakalpojumiem, lielākoties, saglabājušās nemainīgas – iezīmējas tendence, ka pakalpojumu cenas sāk nostabilizēties. Cenu izmaiņas lielākoties nav novērotas apavu remonta pakalpojumiem, autostāvvietu pakalpojumiem, kino un muzeja apmeklējumam, autoskolu pakalpojumiem, kā arī ēdināšanas pakalpojumiem, viesnīcu pakalpojumiem un skaistumkopšanas pakalpojumiem, kuru cenu svārstības mēneša sākumā bija bieži novērotas.

Vienā gadījumā cena no EUR 9,10 uz EUR 10,00 (Ls 6,40 uz Ls 7,03) pieaugusi uzvalka tīrīšanas pakalpojumiem, savukārt veļas mazgāšanas pakalpojumu cena vienā gadījumā pieaugusi no EUR 1,50 uz EUR 1,65 (Ls 1,05 u Ls 1,16).

Baseina apmeklējuma cena vienā gadījumā samazinājusies no EUR 8,54 uz EUR 8,50 (Ls 6,00 uz Ls 5,97). Savukārt viesnīcu pakalpojumu cenas svārstījušās abos virzienos.


Темы: , , , , ,
Написать комментарий