Lietotu auto tirgū populārākie ir desmit gadus un vecāki auto

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

Aizvadītajā gadā Latvijā pirmreizēji tika reģistrēti 44 574 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par 14% vairāk nekā 2012.gadā (38 986).

2013.gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003.gada reģistrāciju apjomu (43 655), kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda, portālu BNN informē Auto asociācija.

Pērn Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012.gadu ir palicis nemainīgs – desmit gadi.

«Latvijas auto parks ir viens no vecākajiem Eiropas Savienībā, kas rada konsekvences attiecībā uz satiksmes drošību un kaitīgo izmešu apjomiem. 2013.gadā visvairāk pirmreizēji Latvijā ir reģistrēti automobiļi, kas ir vismaz 11 gadus veci (16 347 vienības jeb 36,7%), tomēr pēdējos pēckrīzes gados nedaudz pieaug to lietoto pasažieru automobiļu īpatsvars, kuri ir līdz desmit gadiem veci,» skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Degvielas tipa izvēlē izteikti dominē automobiļi ar dīzeļa dzinēju, kas aizņem 79% (35 284) no kopējā 2013.gada lietotu auto tirgus, kas ir pat vairāk nekā 2013.gadā pirmreizēji reģistrēti jauni automobiļi ar dīzeļa dzinēju (62,34%). «Šāda tendence ir skaidrojama ar vairākiem faktoriem: pirmkārt, lietota automobiļa pircēja izvēle lielā mērā ir ierobežota ar auto izvēli Latvijas tirgū, kur piedāvājumā dominē dīzeļdzinēja auto. Otrkārt, bieži vien tā ir iedomāta pārliecība par to, ka dīzeļa auto būs ekonomiskāks, nepadomājot par ekspluatācijas izdevumiem, kas būs lielāki un nesaistot šādu izvēli ar plānoto nobraukumu, kas bieži vien ir neliels un neattaisno šāda auto iegādi. Treškārt, plašākas iespējas iegādāties nelegālas un nezināmas izcelsmes degvielu,» secina Rūtiņš.

2013.gadā 91% (40 418) no visām pirmo reizi Latvijā reģistrētām pasažieru automašīnām ir iegādājušās fiziskās personas. Lietotu auto tirgū automobiļu zīmolu tops ir izteikti atšķirīgs no jaunu auto pircēju izvēles. Vienīgais kopīgais līderis ir Volkswagen markas auto ar 20% tirgus daļu, kam seko Volvo (14%) un Audi (13%) marku automobiļi, bet ceturto un piekto vietu dala BMW un Opel.

«Kopumā to var raksturot kā pircēja izšķiršanos par labu auto zīmola prestižam un kvalitātei, ko vēl vairāk pastiprina vēsturiski automobiļa pirkšanas ieradumi. Savukārt modeļu tops liecina par to, ka pircēji dominējoši izvēlas kompaktās, vidējās un lielās klases auto, kur izteikti līderi ir Volkswagen un Audi modeļi Golf, Passat, A4 un A6. Daudz tiek diskutēts par auto pirkšanas ieradumiem Latvijā, kur joprojām salīdzinoši maz tiek izvēlēti mazās un kompaktās klases lietotie automobiļi. Iemesli ir gan subjektīvi, piemēram, auto vadītāja sociālais statuss, gan arī objektīvi, piemēram, Latvijā joprojām uz vienu mājsaimniecību ir tikai viens automobilis, sliktas kvalitātes ceļi un braukšanas ieradumi,» komentē Rūtiņš.


Темы: , , , ,
Написать комментарий