Ķīniešu bagātnieks kāro iegādāties 'New York Times'

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Ķīniešu multimiljonārs Čens Džuangbajo, kurš savā dzimtenē pazīstams ar dažādiem ekscentriskiem gājieniem un filantropiju, paziņojis par nodomu iegādāties vienu no vadošajiem pasaules medijiem – "New York Times".

CNBC vēsta, ka šā gada 5. janvārī Čenam paredzēta tikšanās ar "New York Times" vadošajiem akcionāriem, lai runātu par iespēju, ka par medija akcionāru varētu kļūt ķīniešu biznesmenis, kurš sevis popularizēšanas nolūkos licis izgatavot un bez maksas izdalīt cilvēkiem ar savu ģīmetni rotātas skārdenes ar svaigu gaisu iekšā.

"Nav nekā, ko nevarētu nopirkt par pareizo cenu," aģentūrai "Reuters" sacījis Čens, kurš uzskata, ka "New York Times" vērtība patlaban ir aptuveni 1 miljards ASV dolāru.

CNBC gan prognozē, ka Čena nodoms iegādāties vienu no vadošajiem medijiem pasaulē cietīs neveiksmi. "New York Times" pašreizējais valdes priekšsēdētājs Arturs Šulzbergers jau paziņojis, ka kompānija nav izlikta pārdošanā, savukārt laikraksta sabiedrisko attiecību pārstāvji, komentējot Čena piedāvājumu, uzsvēruši, ka nekomentēs baumas.

Čena personiskā kapitāla apmērs 2012. gadā bija aptuveni 740 miljoni ASV dolāru. Čens, kura bizness saistīts ar izejvielu atkārtotu izmantošanu skaidro, ka viņa vēlme iegādāties "New York Times" nav saistīta ar vēlmi ietekmēt politisko dienaskārtību, bet viņam nepieciešama platforma, lai popularizētu savus personiskos ideālus saistībā ar filantropiju un vides aizsardzību.

2012. gada augustā ekscentriskais ķīniešu bagātnieks iegādājās puslappusi lielu reklāmas laukumu "New York Times", lai tajā izklāstītu, ka salus uzskatus par Ķīnas īpašumtiesībām uz Japānai piederošām salām. Tad arī Čens esot sapratis, ka "New York Times" ir milzu ietekme uz sabiedrisko domu visā pasaulē.

 


Написать комментарий