Calko avarē arī pirmajā WTCC treniņā, seko straujš progress

foto: Speed Factory Racing
foto: Speed Factory Racing

Autosportists Konstantīns Calko piedzīvoja avāriju arī WTCC Makao posma pirmajos treniņbraucienos, ierindojoties 26. pozīcijā, savukārt otrajā treniņā, kas notika dažas stundas vēlāk, strauji progresēja un ieņēma 21. vietu. 

Pirms kvalifikācijas ir skaidrs, ka sportistam vēl ir neizmantots potenciāls.

Sportists 30 minūtes garajā pirmajā treniņā bija veicis sešus apļus, kad šaurajā Makao ielu trasē avāriju piedzīvoja vietājais braucējs Kins Vengs Ngs. Gabaliņu tālāk braucošais Calko nepārredzama līkuma dēļ šo avāriju neredzēja un nespēja izvairīties no konkurenta pilotētā “Chevrolet” automobiļa. Tobrīd trasē arī vēl nebija izkārti dzeltenie karogi.

Rezultātā atkal tika sabojāta mašīnas priekšējā labā puse, šoreiz mazliet stiprāk kā ceturtdien aizvadītajos testos, kad notika sadursme ar Stefano D’Astē vadīto BMW. Lai gan šoreiz Calko varēja turpināt ceļu, tiesneši spieda atgriezties boksos, lai veiktu labojumus un tamdēļ negadījums nozīmēja, ka aptuveni puse no jau tā īsā treniņa ir izbojāta. Pēc ceturtdienas testiem un pirmā treniņa Calko ārkārtīgi grūtajā Makao ielu trasē ir veicis tikai desmit apļus.

Daugavpilietim, kurš WTCC nokļuvis pateicoties kompānijas “Regula Baltija” atbalstam, savu līdz šim labāko rezultātu Makao pirmajā treniņā izdevās labot par 3,5 sekundēm un viņš sasniedza laiku 2:42.251, ierindojoties 26. pozīcijā. No treniņa ātrākā braucēja Ivana Mulēra Latvijas pārstāvis atpalika 11 sekundes. Starp “Independent” klases 23 braucējiem Calko palika 15. vietā.

“Ļoti labs treniņš,” pēc pirmās sesijas iespaidos ar portālu F1.LV dalījās Calko. “Varēju pabraukt ātrāk, taču atkal pietrūka veiksmes. Nekad iepriekš savā karjerā nebiju tik bieži avarējis. Pēc avārijas pat ar salauzto radiatoru un sabojātu priekšējo lonžeronu un bamperi izdevās uzlabot savu rezultātu otrajā sektorā par 1 sekundi. Kad apskatījāmies pieejamos datus un video, varēja redzēt, ka tajā vietā nebija izkārts neviens dzeltenais karogs.”

Vairums braucēju pirmajā treniņā paguva veikt 10 vai 11 apļus. “Campos Racing” pilots Ugo Valente, kurš nobrauca deviņus apļus, ieņēma 14. vietu, bet Maikls Songs ar desmit apļiem bija 22. ātrākais.

Makao WTCC posma pirmais treniņš

Otrie treniņbraucieni iesākās ar potenciālā uzvarētāja Maksa Čiltona avāriju. Calko viens no retajiem tobrīd nebija paspējis aizbraukt lidojošajā aplī un varēja atgriezties boksos neuzsākot otro apli.

12 minūtes pirms beigām treniņš tika apturēts otro reizi. Tobrīd Calko bija paspējis veikt trīs lidojošos apļus, katrā no tiem strauji progresējot par vairākām sekundēm. Pirmajā mēģinājumā sportists sasniedza rezultātu 2:43.810, kam sekoja otrais aplis ar laiku 2:40.089, bet trešajā piegājienā – jau 2:38.652, ar ko tobrīd Calko varēja ierindoties 17. pozīcijā. Līdz tā brīža līderim pietrūka vairāk kā 6 sekundes.

Calko savu rezultātu atlikušajā treniņa daļā neuzlaboja, taču laiki atsevišķos sektoros liecina, ka vēl ir daudz neizmantotā potenciāla. Otrais treniņš tika noslēgts 21. pozīcijā, bet “Independent” ieskaitē gūta 12. vieta. Zināms arī, ka sportists “uz pilnu banku” pirmo reizi plāno startēt tikai kvalifikācijā, lai pārlieku neriskētu treniņu laikā.

Ātrākais otrajā treniņā bija Pepe Oriola, kurš, braucot ar “Chevrolet Cruze” automobili, sasniedza laiku 2:31.027. Calko viņam zaudēja 7,6 sekundes.

Avāriju otrā treniņa izskaņā piedzīvoja Calko komandas biedrs Maikls Songs, kurš nolauza vienu no priekšējiem riteņiem, taču saviem spēkiem atgriezās boksos. Galu galā Songs jau palika aiz Calko, ieņemot 24. pozīciju. Savukārt Ugo Valentebija 17. ātrākais, līderim pazaudējot 3,8 sekundes.

“Bija ļoti labs un interesants treniņš, turklāt beidzot izdevās to pabeigt bez avārijām,” pēc otrās sesijas sacīja Calko. “No sava iepriekšējā rezultāta nometu vēl piecas sekundes. Apdzinu pat savu komandas biedru Songu, kuram šī ir jau septītā reize Makao. Bija divi sarkanie karogi, taču beidzot ne manis dēļ. Komanda jau ir mazliet pārsteigta pa rezultātiem. Diemžēl beigās neizdevās pilnvērtīgi izbaudīt jaunās riepas, jo pēc tam, kad komandas biedrs iebrauca sienā, mehāniķi aizmirsa tām noregulēt spiedienu. Rezultātā spiediens izrādījās reāli par lielu.”

Makao WTCC posma otrais treniņš


Написать комментарий