Katrs otrais kravas auto šoferis brauc nepiesprādzējies

foto: avtosaloni-moskvi.ru
foto: avtosaloni-moskvi.ru

Izmantojot drošības jostu, iespēja izdzīvot nopietnā satiksmes negadījumā palielinās divkārt. 

Tomēr katrs otrais no visiem kravas automobiļu vadītājiem izvēlas braukt nepiesprādzējies.

Ja vadītājs vai pasažieris piesprādzē drošības jostu, viņam ir divreiz lielākas iespējas palikt dzīvam nopietnā satiksmes negadījumā. To apliecina jaunākais Pasaules Veselības organizācijas ziņojums «Ceļu satiksmes drošības situācija pasaulē 2013.gadā».

Drošības jostu lietošana ziņojumā ir izcelta kā viens no svarīgākajiem faktoriem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai. Šobrīd obligāta drošības jostu lietošana ir noteikta 111 pasaules valstu likumdošanā. Eiropas Savienībā drošības josta ir obligāta gan vieglajiem, gan kravas automobiļiem kopš 2006.gada.

«Ja vairāk satiksmes dalībnieku izmantotu drošības jostu, Eiropas Savienībā vien ik gadu varētu glābt vairāk nekā 7 000 dzīvību. Profesionāliem autovadītājiem būtu jārāda piemērs pārējiem,» norāda Volvo Trucks satiksmes un produktu drošības direktors Karls Johans Almkvists.

Arī Zviedrijas satiksmes drošības organizācijas NTF veiktais pētījums liecina, ka lielākā daļa šoferu piesprādzē drošības jostu, braucot ar vieglo automobili, bet tikai puse to dara pie kravas automobiļa stūres. Daži no minētajiem iemesliem ir drošības jostas piesprādzēšana un noņemšana ir grūta, neērta vai aizņem laiku.

«Pēdējos gados kravas automobiļu vadītāji biežāk sāk izmantot drošības jostu, tomēr tik un tā šis skaits ir mazāk nekā puse. Tas notiek par spīti tam, ka gan mūsu uzņēmuma, gan Eiropas mēroga pētījumi liecina, ka vismaz 50 procenti no satiksmes negadījumos bojā gājušajiem kravas automobiļu vadītājiem būtu izdzīvojuši, ja būtu piesprādzējuši drošības jostu. Tikai pieci procenti no bojā gājušajiem kravas automobiļu vadītājiem ir bijuši piesprādzējušies,» piebilst Almkvists.


Написать комментарий