Latvijas maiznieks plāno startu saldētās produkcijas eksportā

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Maizes ražotājs AS Latvijas maiznieks nākotnē plāno paplašināties eksporta tirgos, pievēršoties arī saldētas produkcijas eksportam uz Skandināviju un citām kaimiņvalstīm, atzina maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāja AS Latvijas maiznieks tirdzniecības un mārketinga vadītājs Artūrs Ilziņš.

«Patlaban primārais tirgus ir Latvija, tomēr skaidrs, ka kādā brīdī sasniegsim kapacitāti un būs jāattīstās arī eksporta tirgos. Arvien vairāk pievēršamies tādas produkcijas ražošanai, kur minimāli izmantotas E vielas, līdz ar to šādu maizi nav iespējams tālu eksportēt. Maizes ēšanas tradīcijas dažādās valstīs atšķiras, tomēr visur aizvien lielākā cieņā ir dažādi saldētas maizes izstrādājumi, un tas paver ļoti plašas eksporta iespējas,» sacīja Ilziņš.

Viņš atzina, ka pārtikas ražotājiem īpaši potenciāls ir Ķīnas tirgus, kur strauji pieaug maizes patēriņš, un saldētu produkciju turp var eksportēt neierobežotos daudzumos.

«Vienlaikus jāatzīst, ka šis reģions, kā arī pēdējā laikā aizvien plašākā pārtikas biznesa pievēršanās Arābijas tirgiem mums tomēr nebūs aktuāla. Negribam atkārtot citu kļūdas, tādēļ audzēsim eksporta apjomus jau esošajos tirgos Igaunijā, Lietuvā, Anglijā, kā arī Skandināvijas valstīs un Krievijā. Tāpat meklējam jaunus tirgus tepat Latvijas tuvumā.»

Jautāts, cik liela patlaban ir Latvijas maiznieka tirgus daļa, viņš norādīja, ka tā ir 24% visos maizes segmentos ar lielāku akcentu uz rudzu maizes segmentu.

«Nākamgad plānojam tirgus daļu palielināt vēl par 14%, kas atbildīs arī mūsu apgrozījuma pieaugumam. Ja pērn apgrozījums pārsniedza 10,5 miljonus latu, šogad stratēģiskais mērķis ir apmēram 13 miljoni latu. To sasniegsim ar kvalitātes un darba efektivitātes kāpināšanu. Audzēt tirgus daļu plānojam vēl pāris gadus, tomēr tad vietējā tirgus potenciāls būs izsmelts. Iemesls - ne tikai iedzīvotāju skaita samazinājums, bet arī uztura paradumu maiņa. Pēdējos gados maizes patēriņš samazinās - ja pirms 20 gadiem viens iedzīvotājs apēda 90 kilogramus maizes gadā, patlaban - tikai 40 kilogramus. Vietā nākuši citi produkti, galvenokārt - brokastu pārslas ar pienu,» atzina uzņēmējs.

Saskaņā ar Firmas.lv informāciju Latvijas maiznieka apgrozījums 2012.gadā bija 10,88 miljoni latu salīdzinājumā ar 9,53 miljoniem 2011.gadā. Uzņēmuma peļņa pieauga līdz 55 991 latam salīdzinājumā 14 161 latu iepriekšējā gadā.

Uzņēmums ražo 32 dažādu veidu maizi, kā arī konditorejas izstrādājumus. Zināmākie zīmoli ir maizes sērija Zeltene, Melnārudzu maize, Mārtiņa maize, Zemnieku maize, Galda baltmaize un tostermaize Vita!.

Latvijas maiznieks dibināts 2004.gadā Daugavpilī ar 629 475 latu pamatkapitālu. Uzņēmums nodarbina 235 darbiniekus. Uzņēmuma agrākais nosaukums bija Maiznīca Dinella. Nosaukums mainīts 2010.gada 6.decembrī pēc tam, kad iepriekš septembrī uzņēmuma kapitāldaļas darbības paplašināšanas nolūkos iegādājās Igaunijas maizes un konditorijas ražotājs Eesti Pagar.


Написать комментарий