O.Juhņevičs: pašlaik valsts nepievērš sevišķu uzmanību pārvadājumiem

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Loģistikas speciālists, uzņēmējs Oskars Juhņevičs, ar kuru tikās portāla Gorod.lv korespondents pastāstīja, ka Lietuva, Latvija, Igaunija, Polija atrodas starp Krieviju un ES. Saruna gāja par loģistikas attīstības līmeni Daugavpilī un kāds ir tās potenciāls.

„Skatoties no politiskās ģeogrāfijas skatu punkta Baltijas valstis un Polija ir sava veida artērija starp ES un Krieviju. Tas nav brīnums, mums ir savas priekšrocības,” teica O.Juhņevičs.

„Mums ir mentalitāte, saprašana, krievu valodas pārzināšana, tāpēc mums ir liels potenciāls darbā ar Krieviju. Latvija ir ES dalībvalsts, tāpēc sadarbība ar ES dalībvalstīm ir daudz vienkāršāka. Toties ir jāsaprot, ka Latvija kalpo kā tranzītvalsts, tāpēc šo sfēru noteikti jāattīsta,” atzīmēja speciālists.

Oskars Juhņevičs atzīmēja, ka valstī pašlaik ideju par loģistika centru izveidi uztver skeptiski: „Godīgi sakot, es neticu, ka valstī attīstīsies loģistikas centri. Iespējams, Rīgā, kur ieinteresēto personu skaits ir lielāks, kaut kas vēlēsies uzbūvēt noliktavu, kur būs kontrolēti kravas pārvadājumi gan uz Rīgu, gan uz ES. Principā tas ir diskutējams jautājums,” uzskata O.Juhņevičs.

Uzņēmējs uzskata, ka transporta sfērā mums ir liels potenciāls, tas skar sauszemes, jūras un dzelzceļa transportu.

„Diemžēl, pašlaik valsts nepievērš sevišķu uzmanību pārvadājumu attīstībai, ja pie mums šo jautājumu izskatītu ar lielāku iecietību kā Polijā, tad mēs varētu sastādīt nopietnu konkurenci. Piemēram, Lietuvā kravas pārvadātājiem degviela ir pieejama pa zemākām cenām, viņiem nav jāmaksā ceļa nodokli. Viss sastāv no sīkumiem, toties Lietuvā ieviestie atvieglojumi ļaus attīstīties šai nozarei daudz ātrākos tempos,” uzskata O.Juhņevičs.

„Kā vēl vienu veiksmīgās prakses piemēru mēs varētu pārņemt no Igaunijas, ja loģistikas uzņēmums pārdot veco automašīnu, lai iegādāties jauno, tad ienākumi no pārdotās automašīnas netiek aplikti ar nodokli, jo to uzskata par reinvestēto peļņu. Latvijā šis jautājums vēl nav izskatīts.

Nopietna problēma loģistikas sfērā ir tā, ka trūkst kvalificēto speciālistu, savukārt tie studenti, kuri pabeidza loģistikas programmas nav pietiekami sagatavoti. Jāmin arī tas, ka mūsdienās Latvijā nesagatavo šoferus, piemēram, Baltkrievijā ir 12 tehnikumi, kuros sagatavo starptautisko pārvadājumu šoferus. Ja Latvijā veiktu šo speciālistu sagatavošanu, tad kvalificēto šoferu trūkums samazinātos,” pastāstīja speciālists.


Написать комментарий