D.Rodionovs starptautiskajā konferencē aizstāvēja vietējo kravu pārvadātāju intereses

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Nesen Maskavā norisinājās 9.Starptautiskā konference veltīta transporta politikas problēmām, tajā piedalījās ap 200 deputātiem no Eirāzijas un ES valstīm, to skaitā bija arī Latvijas Saeimas deputāts Dmitrijs Rodionovs.

Konference bija veltīta transporta politikas problēmām, tēma bija „Autotransports padara cilvēku mobilu un veicina ekonomisko attīstību”. Konferenci organizēja Starptautiskā Autotransporta apvienība (IRU).

Portālam Gorod.lv deputāts pastāstīja, ka konferences laikā bija izskatīti vairāki jautājumi, kuri ir svarīgi Latvijai un kravu pārvadātājiem, to skaitā tika skarti par  transporta nodarbinātības likumisko nodrošinājumu, jo jautājumi par autotransporta nozares likumdošanas bāzi un drošības paaugstināšanu, kā arī kravu pārvadājumu efektivitāti līdz šim brīdim nav zaudējuši savu aktualitāti.

Runa gāja par Latvijas valsts likumu atbilstību ES, NVS, to skaitā Krievijas, likumiem. Viens no jautājumiem, kuru apskatīja konferencē bija trīspusēja atļauja kravu pārvadāšanai. Tāpat par nozīmīgu jautājumu kļuva PVN atgriešana no Krievijas mūsu pārvadātājiem, kuri tur iepildās. 70% tirgus sastāv no sīkiem pārvadātājiem (5-7 mašīnas), kuriem izdzīvot paliek arvien sarežģītāk, tāpēc atgrieztie nodokļi būtu viņiem sava veida finansiāls atbalsts. Kravu pārvadātāju patēriņi varētu risināt arī lielo rindu problēmas robežās, jo stāvot rindās kravu pārvadātāji cieš zaudējumus. Šis jautājums arī tika apspriests konferencē,” pastāstīja D.Rodionovs.

Deputāts atzīmēja, ka izskatītie jautājumi ir ļoti aktuāli Daugavpils un Latgales kravu pārvadātāju vidū, kuri ir ieinteresēti darba attīstībā.

„Mēs turpināsim satikties, lai apspriest aktuālus jautājumus. Neskatoties uz to, ka lielākā daļa ES un NVS valstis ratificēja svarīgākās starptautiskās konvencijas, tomēr svarīgākais ir nacionālās normatīvās bāzes pilnveidošana saskaņā ar konvencijā ratificētajām normām. Tālākai attīstībai nepieciešams unificēt transporta infrastruktūru Eirāzijas valstīs, nodrošināt normatīvās bāzes harmonizāciju, tas ļautu novērst administratīvās barjeras un  nodrošināt transporta tirgus liberalizāciju. Priecē tas, ka konferencē esošie dalībnieki atrada konstruktīvo dialogu un noslēdza vienošanās par turpmāko attīstību, pateicoties transporta politikas nacionālās normatīvās bāzes, konvencijas noteikumu  un ANO noteikumu harmonizācijai,” atzīmēja D.Rodionovs.


Написать комментарий