SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” slēgs līgumus par māju pārvaldīšanu

foto: rezekne.lv
foto: rezekne.lv

Viens no pirmajiem pašvaldības uzņēmuma „Rēzeknes Namsaimnieks” jaunās vadības uzdevumiem ir pārvaldīšanas līgumu slēgšana starp apsaimniekojošo organizāciju un māju īpašniekiem. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem šādu līgumu slēgšana ir obligāta, bet pagaidām tie ir tikai apmēram piektajai daļai māju, kuras apsaimnieko SIA „Rēzeknes Namsaimnieks”, informē Rēzeknes pašvaldības portāls.

Lai nodrošinātu maksimāli caurredzamu pašvaldības māju apsaimniekošanas uzņēmuma darbu un skaidru tiesību un pienākumu sadalījumu abām pusēm (SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” un māju īpašniekiem), kopīgi ar domi tika izstrādāts apspriešanai piedāvātais līgums. Līguma teksts tiks publicēts informatīvajā izdevumā „Rēzeknes Vēstnesis” (15.01.2013) un ziņas pielikumā. Rakstiskus priekšlikumus par līguma saturu var iesniegt SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” sekretārei divu nedēļu laikā no tā publikācijas, tas ir, līdz 5. februārim.

Kā pastāstīja SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” valdes loceklis Vjačeslavs Spičs, drīzumā tiks izveidots grafiks, pēc kura ar katru atsevišķu māju tiks slēgts līgums, tāpēc būs jāsasauc iedzīvotāju kopsapulce. Pirms tam „Rēzeknes Namsaimnieks” speciālisti plāno veikt detalizētu mājas stāvokļa apsekošanu un tās rezultātus fiksēt speciālā aktā, saskaņā ar kuru iedzīvotājiem tiks piedāvāts ieteicamo remontdarbu saraksts. Tomēr galīgais lēmums par šo darbu nepieciešamību paliek iedzīvotāju ziņā. Gribētu vēlreiz atgādināt, ka visi līdzekļi, kas tiek saņemti no iedzīvotājiem kā maksa par mājas apsaimniekošanu, tiek sadalīti divās daļās: viena daļa aiziet mājas uzturēšanai, tehniskajai apsaimniekošanai, sanitārajai apkopei, administratīvajiem izdevumiem utt., bet otra daļa ir mājas uzkrājumu fonds, piemēram, kapitālajam remontam vai citiem apjomīgiem un dārgiem darbiem. Līgumā būs skaidri aprakstīts, cik līdzekļu un kādām vajadzībām tiek izlietoti, tādējādi nevajadzēs meklēt atbildi uz mūžseno jautājumu, – par ko mēs maksājam māju apsaimniekojošajai organizācijai?

Tā kā katrai mājai ir savas atšķirības – vispārējais tehniskais stāvoklis, pieguļošās teritorijas platība un daudz kas cits, tajā skaitā arī pašu iedzīvotāju redzējums par savas mājas nākotni –, tad katrai mājai būs savi pielikumi līgumam. Starp citu, obligāts līguma pielikums būs apsaimniekojošās organizācijas veikto galveno pakalpojumu un darbu kalkulācija. Tas ļaus daudz precīzāk uzskaitīt līdzekļus. Piemēram, ja jūsu māja ir izlēmusi veikt pagrabu dezinfekciju un deratizāciju, jūs jau laikus zināsiet, cik tas maksās.

„Mēs aicinām rēzekniešus, kas dzīvo mājās, kuras apsaimnieko pašvaldības uzņēmums „Rēzeknes Namsaimnieks”, būt aktīviem un neignorēt iedzīvotāju kopsapulces, kurās tiks apspriesti līguma noteikumi. Ko darīs „Rēzeknes Namsaimnieks” JŪSU mājā par JŪSU naudu, ir atkarīgs tikai no jums pašiem. Līguma slēgšana par mājas pārvaldīšanu ir pāreja uz jaunu partnerattiecību līmeni, kad abas puses skaidri zina savas tiesības un pienākumus,” norāda Vjačeslavs Spičs.


Написать комментарий