Daugavpils Universitātes pārstāvji apmeklēja Grieķiju un apsprieda kritiskās pedagoģijas jautājumus 1

foto DU
foto DU

Pirms nedēļas Daugavpils universitātes pārstāvji apmeklēja Grieķiju. DU Izglītības un vadības fakultātes profesore Ilga Salīte un DU doktorante Ginta Gedžune pārstāvēja Ilgtspējīgas izglītības institūtu (III), kas mūsu universitātē darbojas no 2003.gada, starptautiskajā konferencē Krītas universitātē Retimnones pilsētā.

Lieta ir tāda, ka lielākā grieķu salas Krītas universitāte atrodas divās pilsētās – Retimnonē un Iraklionē. Pirmajā studenti studē vēsturi, arheoloģiju, filozofiju, socioloģiju un filoloģiju, bet otrajā - eksaktās (precīzās) zinātnes.

Konferences dalībnieki aplūkoja mūsdienu tehnoloģiju jautājumus, ilgtspējīgas izglītības attīstības politiskos, pedagoģiskos un tehniskos aspektus, kā arī to, kādā veidā augsti attīstītas tehnoloģijas varētu to atbalstīt. Nevienam nav noslēpums, ka, lai veiksmīgi pasniegtu zinātni, jātur roka uz pulsa, tas ir, veiksmīgi jāapgūst un jāprot pielietot savā ikdienas darbā mūsdienu informācijas tehnoloģijas. Tāpēc īpaša uzmanība starptautiskajā konferencē tika pievērsta vides un kultūras pētījumiem no ekonomikas un sociālās jomas skata punkta kritiskās pedagoģijas perspektīvā.

Šis nosacīti jaunais virziens pedagoģijas teorijā radās pagājušā gadsimta 60.gados Rietumeiropas valstīs un ASV sakarā ar vilšanos tradicionālo pedagoģisko sistēmu efektivitātē. Virziena autori iestājās pret, viņuprāt, novecojušo valsts skolas autoritāro struktūru, tāpēc par kritiskās pedagoģijas galveno mērķi viņi pasludināja personības pašrealizāciju. Pēc viņu domām, apmācības procesā bērni ir jāsagatavo dažādām situācijām, kas varētu notikt viņu tagadnē vai nākotnē.

Daugavpils universitātes pārstāvji prezentēja savus jaunus pētījumus šajā jomā un aktīvi piedalījās diskusijās par iespējām, kuras skolotājiem sniedz mūsdienu informācijas tehnoloģiju izmantošana ar mērķi paaugstināt skolēna autonomitāti apmācības procesā.


Написать комментарий

smiekligi kaa tere valsts naudu