Skaidrība par skolotāju algu paaugstināšanu būs pēc Jāņiem

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Skaidrība par skolotāju algu paaugstināšanu būs pēc Jāņiem, taču pagaidām skolotāju arodbiedrība vēl spriež par izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa piedāvāto memorandu, otrdien raksta laikraksts "Diena".

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Ingrīda Mikiško norādījusi, ka atsevišķi punkti ministra piedāvājumā arodbiedrību aizvien neapmierinot.

"Ir punkti, kuri mūs neapmierina un par kuriem mēs vēl diskutēsim," laikrakstam "Diena" teikusi Mikiško. Tāpat kā iepriekš viņa norāda, ka priecājas par piedāvājumu kā tādu, tomēr teikt jāvārdu vēl nesteidzas.

IZM un LIZDA memorandu par pedagogu algu palielināšanu sola parakstīt un prezentēt plašākai sabiedrībai jūnijā pēdējā nedēļā - 28.jūnijā.

Līdz tam IZM sadarbībā ar pārstāvjiem no LIZDA, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas un Latvijas Pedagogu domes izstrādās detalizētu un abām pusēm pieņemamu memorandu.

Kamēr konkrēti aprēķini vēl nav zināmi, Eiropas Sociālā fonda skolotāju konkurētspējas veicināšanas projekta ietvaros notikusī pedagogu aptauja liecina, ka optimālā alga pēc nodokļu nomaksas būtu 601 lats. Šī summa kopš 2010.gadā veiktās aptaujas augusi par aptuveni 60 latiem. Patlaban minimālā alga pedagogiem par vienu likmi ir Ls 245 pirms nodokļiem.

Jau vēstīts, ka, atbildot uz pedagogu draudiem rīkot protestus un septembrī arī streiku, izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis maija beigās prezentēja sadarbības memorandu, kas paredzēja slēgt abpusēju vienošanos par algu palielināšanu, motivāciju un profesionālās kvalitātes novērtēšanas sistēmu.

Memorandā ministrija apņemas no šī gada 1.septembra palielināt zemākās mēneša darba algu likmes par 10%, kā arī vismaz tādā pašā apmērā nodrošināt piemaksu pedagogiem, kuri ieguvuši 4. un 5. kvalitātes pakāpi. Savukārt no nākamā gada 1. janvāra IZM sola izvērtēt piemaksas iespējas arī tiem, kuri ieguvuši trešo pakāpi. Memorands līdz 2014. gada 1. septembrim paredz nodrošināt arī iespēju novērtēt kvalitāti tiem, kuriem pakāpe līdz šim nav piešķirta.


Написать комментарий