Raidījums: visticamāk, 'Mitsubishi' kravu pārkraušanai izvēlēsies Tallinas, nevis Rīgas ostu

foto intermodalequip.com
foto intermodalequip.com

Rīgas Brīvosta zaudējusi Tallinas ostai cīņā par Japānas korporācijas "Mitsubishi" kravu pārkraušanu, liecina TV3 raidījuma "Nekā personīga" rīcībā nonākusi neoficiāla informācija.

“Nekā personīga” jau iepriekš ziņoja, ka japāņi izlēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā, bet līdz šim nevarēja izšķirties caur kuru no Baltijas valstu ostām vest auto ražotnei nepieciešamās detaļas.

Raidījuma rīcībā esošo informāciju apstiprināja arī Satiksmes ministrija, kas arī saņēmusi ziņas, ka japāņi sliecas par labu Tallinai. Vai izšķirošais bijis pārkraušanas cenu jautājums, nav zināms.

Kā viens no galvenajiem apsvērumiem varētu būt igauņu jau pērn izteiktais piedāvājums iegādāties vairāk nekā 500 Mitsubishi elektromašīnas. Arī Latvijas amatpersonas redzot, ka igauņi ir aizsteigušies priekšā, solīja, ka sadarbība ar kravu pārkraušanu vien nebeigšoties. Apmaiņā pret CO2 izmešu kvotām, arī Latvija apsvēra iespēju iegādāties desmitus elekotrauto.

Neoficiālās sarunās japāņi esot norādījuši uz Rīgas brīvostas necaurspīdīgo darbību un autoritāro vadības stilu, kas arī varēja ietekmēt viņu izvēli. Divi galvenie atbildīgie par ostas darbu – pārvaldnieks Leonīds Loginovs un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks šonedēļ atradās ārpus Latvijas.

Lai nodrošinātu lielāku caurskatāmību ostas darbā, šonedēļ valdība pieņēma izmaiņas Rīgas un Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumos. Reformu partija uzskata, ka izmaiņas padarīs ostas caurskatāmākas. Turpmāk ar valdes locekļiem nevarēs slēgt konfidencialitātes līgumus. Izmaiņas arī paredz, ka stratēģisku kravu piesaistē jābūt koordinētam dažādu ministriju un iestāžu piedāvājumam.

Latvija pagaidām ir vienīgā, kas palikusi bez nopietnām Japānas investīcijām. Igaunijā ir minētais “Mitsubishi” elektroauto projekts, bet lietuvieši kopā ar “Hitachi” būvēs atomelektrostaciju.

Japāņiem interese par mūsu valsti esot, taču šobrīd, kad Eiropa līdz ar Grieķijas krīzi piedzīvo finanšu nestabilitāti, investori esot nogaidīšanas režīmā, raidījumam atzina Japānas vēstnieks.

Oficiāli atbildi vēstniecībai par to, ka “Mitsubishi” būtu izraudzījušies Tallinas nevis Rīgas ostu, Japānas vēstniecība no Tokijas “Mitsubishi” korporācijas nav saņēmusi. Tādēļ vēstnieks aicina nesteigties ar gala secinājumiem.


Написать комментарий