Dienvidkorejā atklāts kanāls, kas savieno Seulu ar Dzelteno jūru

foto panoramio.com
foto panoramio.com

Dienvidkorejā piektdien tika atklāts kanāls, kas savieno valsts galvaspilsētu Seulu ar Dzelteno jūru un kura būvniecība ilgusi 20 gadus ar pārtraukumiem.

18 kilometru garais kanāls "Gjeonginaras ūdensceļš" sākas no Hanas upes, kura šķērso Seulu, un beidzas jūrā pie ostas pilsētas Inčeonas. Tā būvniecība izmaksājusi 2,24 triljonus vonu (1,06 miljardus latu).

Kanāla būvniecība sākās 1992.gadā ar galveno mērķi ierobežot plūdus, bet vairākkārt tika pārtraukta vides aizsardzības organizāciju un politiķu iebildumu dēļ. Tā pēdējoreiz atsākās 2009.gadā, kad prezidents Lī Mjungbaks padarīja šī kanāla būvi par daļu no pārdroša projekta, kas paredz bagarēt un izdaiļot Dienvidkorejas četras lielākās upes.

Hanas upes ieteka Dzeltenajā jūrā ir tuvu Ziemeļkorejas robežai, tāpēc kuģiem jau desmitiem gadu ir aizliegts braukt pa šo upi no jūras uz Seulu. Kanāls izveidots uz dienvidiem no Hanas upes.

Kravas kuģu satiksme pa jauno kanālu ne vien kalpos iekšzemes tirdzniecībai, bet arī paplašinās tirdzniecību ar Ķīnu, Japānu, Krieviju un Dienvidaustrumāzijas valstīm, sacīja Lī, atklājot kanālu.

Viņš prognozēja, ka jaunais kanāls radīs 26 tūkstošus jaunu darbavietu un katru gadu dos Dienvidkorejas ekonomikai labumu trīs triljonu vonu (1,42 miljardu latu) apmērā.

Kanāls ir 80 metrus plats un 6,3 metrus dziļš. Par to varēs braukt prāmji un kravas kuģi ar tonnāžu līdz 4000 reģistra tonnām.

Pēc kanāla atklāšanas ceremonijas 3096 reģistra tonnu kravas kuģis pa to devās no Seulas uz Cindao ostu Ķīnā, kļūdams par pirmo kuģi, kas izmantojis šo ūdensceļu.

Lī sacīja, ka kanāls ar daudziem parkiem un velosipēdistu celiņiem tam blakus kļūs arī par tūristu atrakciju. Valdība plāno pie tā rīkot festivālus, koncertus un citus pasākumus.

Kanāls tomēr nebūs lietojams ziemā, kad tas aizsals.


Написать комментарий