Ķīlis: 91% skolotāju māca pēc parauga

foto gazeta.lv
foto gazeta.lv

Dati rāda, ka 91% no Latvijas skolotājiem izvēlas mācīt pēc parauga, nevis izmanto autorprogrammas skolēnu mācīšanā, un tas neliecina par skolotāju radošumu un aktivitāti, telekompānijas LNT raidījumā „900 sekundes” pauda izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.

„Tas parāda, cik radošs vai aktīvs ir skolotājs,” skaidroja ministrs, norādot, ka nepiekritīs pedagogu arodbiedrības prasībām pēc 10% algas pieauguma, bet atalgojumam jābūt atkarīgam no tā, cik labi pedagogs strādā. Izvērtējot skolotāju darba kvalitāti, iespējams, ka kāds varētu pat saņemt lielāku pieaugumu nekā prasītie 10%, bet cits ne, uzskata ministrs.

Tas, ka skolotāji izvēlas mācīt pēc paraugprogrammām noved pie tā, ka nav iespējams pielāgoties dažādu bērnu attīstībai. Mācīt pēc autorprogrammām, pēc Ķīļa domām, traucē direktoru neieinteresētība, jo neesot atbalsts radošai pieejai, kā arī skolotāju pašu pārslodze. Skolotāji strādā ap 55 stundas nedēļā, viņiem nav laika domāt par radošu pieeju mācībām, LNT skaidroja ministrs. Tāpat pedagogi, kas izstrādājuši autorprogrammas ne vienmēr daloties ar citiem kolēģiem.

Ministrs turpina paust viedokli, ka pašreizējās mācību programmas ir ar pārāk lielu slodzi. Jāatgādina, ka, stājoties amatā, viena no skaļu rezonansi guvušajām Ķīļa idejām bija mācību gada pagarināšana. Pēc ministra domām, radoša pieeja mācību programmām varētu stimulēt to, ka skolēns nevis pārstrādājas, pildot daudz mājas darbu, bet tiek vests uz muzejiem, veic aizraujošus pētījumus, intervē cilvēkus. Pedagogu algu palielinājums būtu jāskata kopā ar šādiem risinājumiem, skaidroja ministrs.


Написать комментарий