Jo īsāki svārki, jo tuvāk recesijas beigas

foto: ellex.net
foto: ellex.net

Vācijā šovasar sievietēm atkal modē ir ļoti īsi šortiņi hotpants un minisvārki. 

VFR stirrajai pusei tas ir patīkams trends, bet analītiķiem tas ir signāls arī par to, ka valsts ekonomika pārliecinoši nostājusies uz kājām, raksta Frankfurter Rundschau. Uzreiz vairāki pētnieki ir nonākuši pie secinājuma, ka par ekonomiskās krīzes beigām var runāt, analizējot modes tendences.

Ciktāl VFR ekonomika salīdzinājumā ar pārējo eiro zonu jūtas pavisam pieklājīgi un pat ir novērojama izaugsme, Frankfurter Rundschau nolēma atgādināt saviem lasītājiem par Amerikas ekonomista Džordža Teilora pētījumiem. Vēl 1926. gadā viņš noteica savstarpējo sakarību starp konjunktūru un dāmu svārku garumu, ieviešot jēdzienu „svārku garuma indekss”. Pēc Teilora domām ekonomikas izaugsmes gados svārki kļūst īsāki, jo sievietēm ir iespēja demonstrēt dārgas zīda zeķes. Tomēr pēc Volstrītas biržas kraha 1929. gada oktobrī dāmas deva priekšroku gariem svārkiem, slēpjot zem tiem lētas zeķes vai plikas kājas. Ekonomikas bums pagājušā gadsimta 60. gados tāpat pavadīja minisvārku mode.

Roterdamas Erasmus School of Economics analītiķi ir pārliecināti, ka Džordža Teilora secinājumi ir aktuāli arī mūsdienās. 2010. gadā veiktais pētījums pierāda sakara pastāvēšanu starp svārku garumu un iedzīvotāju labklājību. Starp citu, saskaņā ar viņu atzinumu īso svārku mode parādās tikai pēc trim gadiem pēc ekonomiskā buma virsotnes. Turklāt veselu virkni pētījumu par minisvārku ietekmi uz valsts ekonomiku veica Alenbahas Demogrāfijas institūta zinātnieki. „Daudzu gadu garumā mēs novērojām apbrīnojamu sakarību starp ekonomiskās attīstības tendencēm un slikti atšifrējamiem signāliem, kuri nāk no modes pasaules”, - konstatē Vācijas zinātnieki.

Savukārt Japānā pastāv „matu garuma indekss”, ziņo biznesa avīze Nikkei ar atsauci uz Kao kosmētikas firmas pētījumiem. Saskaņā ar tās ekspertu viedokli, jo garāki ir Japānas sieviešu mati, jo labāk jūtas valsts ekonomika, t.i., ja modē nāk īsu matu frizūras „zēngalviņas”, jāgaida konjunktūras krišanās. Ekonomikas stāvokli var noteikt arī pēc vīriešu kaklasaišu platuma, ir pārliecināts Vācijas Ķelnes Modes institūta direktors Gerds Millers–Tomkins. Tā, šauras kaklasaites simbolizē jaunības kvēli un gatavību jauniem izaicinājumiem, tātad tās nāk modē ekonomiskās izaugsmes periodā.

Noteikt ekonomikas perspektīvas var arī farmaceiti. „Recesijas laikā aptiekās pieaug caurejas līdzekļu pārdošanas apjomi, jo cilvēki atrodas pastāvīga stresa stāvoklī un bieži aiztur savas dabiskās funkcijas”, - atzīmē SAGE konsultatīvās kompānijas vadītājs Leo Šapiro. Pārliecinošas ekonomikas izaugsmes periodos iedzīvotājiem ir mazāk gremošanas problēmu. Turklāt ekonomikas izaugsmes periodos samazinās aspirīna pārdošanas apjomi – cilvēkiem ne tik bieži sāp galva, atzīmē Frankfurter Rundschau.


Написать комментарий