Prezidents izsludina Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu ar reklāmas liegumu TV mēnesi pirms vēlēšanām

foto Saeimas kanceleja
foto Saeimas kanceleja

Valsts prezidents Andris Bērziņš izsludinājis jauno Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu, kas paredz, ka televīzijā mēnesi pirms vēlēšanām būs aizliegtas politiskās reklāmas, liecina publikācija oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Vienlaikus ar izsludināšanu Valsts prezidents gan arī aicinājis atbildīgās institūcijas nodrošināt likumā noteiktos alternatīvos mehānismus iedzīvotāju informēšanai to 30 dienu laikā, kad tiks aizliegta priekšvēlēšanu aģitācija televīzijā, pausts prezidenta vēstījumā.

"Lai arī paredzētais aizliegums nav permanents un absolūts, tomēr noteiktais dienu skaits to pēc būtības nepadara par terminētu, jo 30 dienas pirms vēlēšanām ir ļoti ilgs laiks. Nedrīkstētu pieļaut to, ka šajā laikā iedzīvotāji saņem par maz objektīvas izvēles izdarīšanai nepieciešamās informācijas," norādījis Valsts prezidents.

Tāpat viņš vienlaikus ar likuma izsludināšanu ir norādījis, ka atbildīgajai Saeimas komisijai pēc pirmajām vēlēšanām kopš likuma stāšanās spēkā noteikti būtu jāanalizē Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma piemērošanas rezultāti un likuma attiecināmība, lai pārliecinātos, vai citas priekšvēlēšanu aģitācijas iespējas un no tām izrietošais izdevumu apjoms nenoved pie konkrētā aizlieguma neatbilstības tiesiskās vienlīdzības principam.

Jau vēstīts, ka novembra beigās Saeimā vienbalsīgi galīgajā lasījumā apstiprinātais jaunais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums paredz liegt politisko aģitāciju televīzijā 30 dienas pirms vēlēšanām.

Jaunajā likumā, kas stāsies spēkā 2013.gada 1.janvārī, apvienota līdz šim vairākos likumos noteiktā kārtība, kā arī noteikta aģitācijas un tās uzraudzības kārtība pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām.

Likumprojekts paredz aizliegt priekšvēlēšanu aģitāciju televīzijā 30 dienas pirms vēlēšanām. Šis ierobežojums neattieksies uz sludinājumiem par deputātu kandidātu tikšanos ar vēlētājiem. Šis aizliegums neattieksies arī uz noteikto bezmaksas raidlaiku sabiedriskās televīzijas un radio pirmajā programmā.

Tāpat kā pašlaik, partijas aģitācijai bez maksas varēs izmantot četras reizes pa piecām raidlaika minūtēm 25 dienu laikā pirms vēlēšanām. Šāda kārtība katram partiju sarakstam nodrošinās vienādu bezmaksas raidlaiku.

Tāpat papildus valsts nodrošinātajam bezmaksas raidlaikam katrs vēlēšanām pieteiktais saraksts varēs piedalīties priekšvēlēšanu raidījumu veidošanā elektronisko plašsaziņas līdzekļu un komerctelevīziju programmās. Finansējumu šādiem raidījumiem sabiedriskā pasūtījuma ietvaros plānos Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome.


Написать комментарий