Viņš norādīja, ka izvēli būvēt rūpnīcu Jelgavā nav izdarījis viņš, bet gan uzņēmuma speciālisti, un piebilda, ka izvēli noteica teritorijas atrašanās vieta un piemērotība rūpnīcas izveidei, kā arī komunikāciju tuvums.

"Uralvagonzavod" ir paredzējis iegādāties ražošanas ēkas un nepieciešamās platības būvēs bijušās rūpnīcas RAF teritorijā, par ko arī jau ir noslēgts nodomu protokols ar iesaistītajām pusēm. Sijenko uzsvēra, ka uzņēmums nav vēlējies par jaunu būvēt rūpnīcu, bet gan tieši iegādāties jau esošas ražošanas telpas, kuras pielāgot "Uralvagonzavod" vajadzībām.

Pēc viņa teiktā, prezidents paudis atbalstu "Uralvagonzavod" plāniem. "Informējām prezidentu par pašreizējiem plāniem, par koncerna pozīcijām, un prezidents to uztvēra pozitīvi, pauda atbalstu, tāpēc ir cerība, ka plāni tiks veiksmīgi realizēti," sacīja Sijenko.

"Uralvagonzavod" ģenerāldirektors gan nevēlējās nosaukt precīzu plānoto investīciju apmēru, piebilstot, ka "tiks ieguldīts tik, cik būs nepieciešams, lai palaistu šo projektu". Sijenko norādīja, ka investīciju apmēru ietekmēs ieguldījumi dzelzceļa sastāvā, kā arī notikumi tirgū.

Krievijas koncerna vadītājs arī pauda pārliecību, ka darbaspēku jaunajā ražotnē pilnībā varēs nodrošināt Latvijas, galvenokārt Jelgavas, iedzīvotāji. "Mēs plānojam, ka tā būs diezgan kompakta ražotne, izmantojot modernu automatizētu tehniku, kā arī uz vietas notiks speciālistu apmācība. Protams, būs vajadzīgi kvalificēti speciālisti. Tomēr Jelgavā ir zināmas mašīnbūves tradīcijas un pietiekami daudz speciālistu, tāpēc nedomājam, ka būs problēmas atrast darbiniekus. Mūsu apmācību programma spēs ātri sagatavot darbiniekus," klāstīja "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors un uzsvēra, ka Jelgavai jaunās rūpnīcas izveide dos labumu.

Vienlaikus viņš prognozēja, ka rūpnīca Jelgavā gada laikā saražos apmēram 2500 dzelzceļa vagonu.

"Uralvagonzavod" ģenerāldirektors arī piebilda, ka uzņēmuma plānus izveidot ražotni Latvijā nav ietekmējis fakts, ka "Uralvagonzavod" ir lielākais tanku ražotājs pasaulē. "Mēs šeit esam atnākuši ar miermīlīgu iniciatīvu, mēs šeit plānojam ražot produkciju iedzīvotājiem," teica Sijenko.

Savukārt Prezidenta preses dienestā aģentūru BNS informēja, ka "Uralvagonzavod" plāno veikt tiešās investīcijas, izmantojot tam pieejamos resursus.

Dienestā norādīja, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis tikšanās laikā izteica atbalstu vagonu ražošanas iecerēm Latvijā, jo tas ne tikai radītu papildu darbavietas, bet arī nodrošinātu Latvijas augošās vajadzības pēc ritošā sastāva.

Savukārt Latvijas dzelzceļa pārstāvis Ēriks Šmuksts uzsvēra nepieciešamību nodrošināt "Latvijas dzelzceļam" piederošo ritošo sastāvu ar rezerves daļām, kas arī kļūs iespējams, izmantojot sadarbības iespējas.

Sanāksmes laikā īpaši tika izceltas Latvija dzelzceļa noturīgās un ilgstošās tradīcijas, pieredzējušu un izglītotu speciālistu pieejamība, kā arī izglītības iespējas. "Viesi augsti novērtēja investīciju vidi Latvijā un veiksmīgas sadarbības iespējas ar Latvijas pašvaldībām un valsts institūcijām, kas ļauj ātri un efektīvi nodibināt uzņēmumu un plānot tā attīstību," sacīja dienestā.

Sarunas noslēgumā Valsts prezidents uzsvēra, ka viņš "Uralvagonzavod" rīcību augstu vērtē kā gudru un pārdomātu lēmumu, kas veicinās reālu darbavietu rašanos.

Jau ziņots, ka "Uralvagonzavod" līdz šā gada beigām Latvijā plāno izveidot kopuzņēmumu, kas nodarbosies ar vagonu būvi pēc "Uralvagonzavod" licences.

Uzņēmumā iepriekš prognozēja, ka minētā projekta īstenošanai būs vajadzīgi 15 miljoni eiro (10,5 miljoni latu).